رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
آیین‌ های کنفوسیوس، دائو و بودا
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 21 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 21 رای
نویسنده: دو وی مینگ، مایک لاستریک من، فرانک رینولز

در این کتاب آیین‌ها و آموزه‌های مذهبی کنفوسیوسی، دائو و بودا .با اشاره به مکاتب، فرقه‌ها و شاخه‌های منطقه‌ای آن طی سه فصل عرضه شده است .در این کتاب تلاش شده، زمینه‌های فرهنگی، توسعه تاریخی، انجمن‌ها، مراسم‌های مذهبی و اسطوره‌شناسی آنها نیز بیان شده، زمینه‌های فرهنگی، توسعه تاریخی، انجمن‌ها، مراسم‌های مذهبی و اسطوره‌شناسی آنها نیز بیان شود .در بخشی از کتاب می‌خوانیم: ((آیین کنفوسیوس یک جهان‌بینی، یک اخلاق اجتماعی، یک نظریه سیاسی، یک سنت حکیمانه و یک شیوه زندگی است. این آیین که گاه به صورت فلسفه و گاه به صورت دین تلقی می‌شود ;نه خدا را انکار می‌کند و نه سبک می‌شمارد)). ((آیین دائو، نیز، یکی از دو سنت مذهبی فلسفی عمده بومی است که بیش از دو هزار سال به زندگی مردم چین شکل داده است و سنت دیگر آیین کنفوسیوس است .شیوه برخورد دائویی را با زندگی می‌توان در جنبه‌های تسلیم و پذیرش، شادمانی و بی‌خیالی چینیان مشاهده کرد .این برخورد، به ویژگی‌های اخلاقی و وظیفه‌شناسی، پرهیزکاری و هدفمندی آیین کنفوسیوس، توزان می‌بخشد و آن را کامل می‌کند)). ((آیین بودا، دین و فلسفه تمام آسیایی‌هاست که در حیات معنوی، فرهنگی و اجتماعی دنیای شرق نقش مهمی ایفا کرده و در سده بیستم به غرب گسترش یافته است)). در این کتاب، آیین بودا از سرچشمه‌های آن در آموزش‌های بودا گتمه تا بسط آن به مکتب‌ها مختلف بررسی می‌شود .ذیل هر یک از سه آیین، زندگی‌نامه، پیام‌ها، کشورهای دارای آیین مذکور، تغییر و تحولات آیین‌ها و مشخصه‌های عمومی آنها درج شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/03/01
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آیین‌ های کنفوسیوس، دائو و بودا

تعداد دیدگاه‌ها:
1
اگر بخواهیم از خُلق و خو و عادات و سنّت های مردم چین چیزی بدانیم و آنان را بهتر بشناسیم باید با آموزگارانشان؛ کنفوسیوس و بودا آشنا شویم، این کتاب ارزشمند در این راه به ما کمک خواهد کرد
دلا دیده ی دوربین بَرگشای
درین دِیرِ دیرینه ی دیر پای
ببین غورِ شَبا روزی اش
به خورشید و مَه, عالَم افروزی اش
آیین‌ های کنفوسیوس، دائو و بودا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک