رسته‌ها
عقاب الموت
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 28 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 28 رای
✔کتاب عقاب الموت اثر امیر عشیری یک رمان مهیج تاریخی است مربوط به زمان حسن صباح . منظور از الموت قلعه معروفی است که مقر حسن صباح یوده است.این رمان با استناد تاریخی و استفاده از ابزار داستان نویسی یک روایت تاریخی را به ساده ترین و جذابترین روش تعریف و روایت می نماید.

از متن کتاب:
شب به نیمه رسیده بود که دو سوار به پشت دروازه "کوهکین" شهرری رسیدند. دروازه شهر بسته بود و ورود به شهر را مشکل می ساخت. آن دو سوار تمام روز و شب اسب تاخته بودند به این امید که به ری وارد شوند و چند روزی را در آنجا استراحت کنند.
یکی از دو سوار رو کرد به دیگری و پرسید:
- سیدنا چه دستوری میدهی؟
سیدنا، حسن صباح بی تامل گفت:
- بهر طریق باید وارد شهر شویم. یاران منتظر ما هستند.
سوار که نامش "حسکا قصرانی" و از مریدان پروپاقرص سیدنا بود، با خود اندیشید که چگونه می تواند راه ورود به شهر را باز کند. باید حیله ای به کار برد و به دروازه نزدیک شد.
شمشیر از نیام بیرون کشید و با ته آن چند ضربه به دروازه کوبید و فریاد آورد:
- باز کنید. به نام خواجه نظام الملک وزیر اعظم دروازه را باز کنید.
سیدنا او را مخاطب قرار داد گفت: حیله جایز نیست حسکا.
حسکا گفت: راه دیگری وجود ندارد سیدنا.
سیدنا سکوت اختیار کرد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
318
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
morad850
morad850
1397/01/17

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی عقاب الموت

تعداد دیدگاه‌ها:
4
من سالها قبل کتابهای اقای امیر عشیری را به تعدادی محدودی پیدا کرده بودم بسیار ممنونم که این گنجینه ارزشمند را در این سایت قرار دادید ، این کتاب گوشه ای داستانی از دوران حسن صباح و فعالیتهای ایشان میباشد که با داستانی زیبا روزنه ای به تاریخ ان دوران گشوده است
[quote='bandai']باسلام وخسته نباشید من تازه به جمع خانواده کتابناک اضافه شده ام و امتیاز کافی برای خواندن آنلاین کتاب ندارم چکار کنم که امتیاز من بیشتر شود لطفا راهنمایی کنید
ممنون میشم[/quote]
سلام، می تونین با خریدن طرح های حمایتی، امتیاز برای دانلود و مطالعه ی آنلاین کتاب به دست بیارین
باسلام وخسته نباشید من تازه به جمع خانواده کتابناک اضافه شده ام و امتیاز کافی برای خواندن آنلاین کتاب ندارم چکار کنم که امتیاز من بیشتر شود لطفا راهنمایی کنید
ممنون میشم
با تشکر از مراد گرامی. کیفیت اسکن و ادیت مثل سایر کتابهایی که مراد آپلود کرده است، عالیست و بی‌اغراق بهتر از نسخه اصل و کاغذی کتاب است.
یک نکته هم خدمت دوستان عرض کنم: آثار عشیری، ارونقی و قاضی سعید و ... در بازار کتاب دست دوم فروشی‌ها بسیار کمیاب هستند و درصورت موجود بودن قیمت‌های نجومی دارند.
PDF
3 مگابایت
عقاب الموت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک