رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

بنیاد فلسفه سیاسی در ایران: عصر مشروطیت

بنیاد فلسفه سیاسی در ایران: عصر مشروطیت
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 28 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 28 رای
در این تحقیق که مربوط به دوره سوم تحول فلسفه ی سیاسی در ایران است و با عصر مشروطیت آغاز می شود در بخش اول به معرفی اجمالی کتاب ها و رساله های مستقل سیاسی پرداخته شده است.
در بخش دوم به بحث و بررسی درباره فلسفه اجتماعی و سیاسی و افکار نویسندگان تعدادی از کتاب ها و رساله های دهه اول مشروطیت اختصاص یافته و نکات، موضوعات و اندیشه های نویسندگان چند کتاب ارزشمند در طرح کلی به بحث گذاشته شده است.
در فصل اول بخش سوم، روش شناسی (متدولوژی) منابع مستقل سیاسی بررسی شده و در فصل بعد به بحث و بررسی فلسفه تاریخ و جایگاه انسان در جامعه سیاسی و سرنوشت فردی و جمعی او از دیدگاه متون سیاسی عصر مشروطیت توجه شده و انعکاس اراده، امید و اختیار و همچنین تفسیر مثبت از سرنوشت و تقدیر مورد ارزیابی قرار گرفته ، علل عظمت و انحطاط ملل و همچنین تفسیر حماسی و تصویری پر تحرک از روحیات ایرانیان آورده شده است.
نویسنده معتقد است آنچه از بررسی چهار قسمت (منابع، روش شناسی، فلسفه تاریخ و ساخت اندیشه های سیاسی) بدست می آید مقطعی مهم و اساسی را نشان می دهد، دوره ی متحولی که می توان آن را سر فصل عصر جدیدی در فکر سیاسی ایرانیان دانست.عصری که بسیاری از عناصر آن، روح حاکم بر حیات فکری - سیاسی دهه های اخیر ایران بوده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1397/01/28

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بنیاد فلسفه سیاسی در ایران: عصر مشروطیت

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
بنیاد فلسفه سیاسی در ایران: عصر مشروطیت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک