رسته‌ها
در مرز وحشت - جلد 5
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 40 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 40 رای
✔کتاب در مرز وحشت نوشته امیر عشیری، روایت داستان شخصی ایرانی به نام طاهر در دوران جنگ جهانی دوم است که پس از غیبت ناگهانی برادرش، مجبور می شود به استخدام سازمان اطلاعات سری متفقین در ایران موسوم به آ.اس.اس در بیاید که توسط چهار افسر متفق اداره می شد.
“طاهر” و برادرش “طالب” تنها فرزندان خانواده خود هستند که در تهران زندگی می کنند. طالب در سال ۱۳۱۷ برای تحصیل طب به فرانسه می رود و در بازه ای که در فرانسه است، پدرشان فوت می کند. طاهر نیز پس از پایان دوره دبیرستان وارد دانشکده حقوق می شود و در سال آخر دانشکده، موفق می شود در اداره سیلو کاری برای خود پیدا کند. او در سال ۱۳۲۱ از این دانشکده فارغ التحصیل می شود و چند ماه بعد نیز طالب از فرانسه به ایران باز می گردد. بعد از سه هفته از ورودِ طالب به ایران و در حالیکه طاهر با او قرار گذاشته برای دیدار مادرشان به کاشمر بروند، در شبی ناگهان غیبش می زند و توسط شخصی مرموز نامه ای برای طاهر می فرستد مبنی بر اینکه حالش خوب است؛ ولی شاید به این زودیها همدیگر را نبینند. با این نامه نگرانی طاهر تا حدودی برطرف می شود.
مدتی بعد نامه های دیگری از طالب بدست طاهر می رسد که مضمونهایی عجیب داشتند. مثلا طالب در نامه ای قیمت حبوبات در تهران را از او پرسیده بود که طاهر نیز جوابش را می نوشت. ماجرا وقتی عجیبتر می شود که روزی طاهر برای بازجویی به عمارت لیستر که محل انتشارات و تبلیغات “متفقینِ” جنگ جهانی دوم بود احضار می شود. تازه آنجاست که متوجه می شود آن شخصِ مرموز که نامه از طرف برادرش آورده بود، جاسوس آلمانی ها بوده و خودش نیز به اتهام جاسوسی برای آلمانی ها زیرنظر بوده و جواب تمام نامه هایی که برای برادرش فرستاده بود، به عنوان مدرک ضبط شده است …
تگ:
اکشن
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
165
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
morad850
morad850
1397/01/07

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی در مرز وحشت - جلد 5

تعداد دیدگاه‌ها:
3
با سلام
تشکر از گرداوری کتابهای اقای عشیری در سایت
خاطره انگیز است و البته کتابهایی که در زمان جوانی از ایشان پیدا نکرده بودم را در اینجا یافتم (مثل همین کتاب)
اگر امکان داشته باشد سایر اثار ایشان را که فقط بصورت پاورقی چاپ شده و فرصت چاپ بصورت کتاب را نیافت را هم در سایت قرار دهید ممنون میشوم
ضمنا یه سوال داشتم بعد از بازسازی سایت امکان جستجو با نام نویسنده مقدور نیست میخواستم بدانم چرا
با سلام. از شما ممنونم به خاطر سری کامل این کتاب. حقیتا داستان گیرایی است مرا به یاد 35 سال قبل انداخت و خاطراتم را جلوه نمود بی نهایت سپاسگزارم. امیدوارم آثار بعدی را نیز مرحمت فرمایید.
در مرز وحشت - جلد 5
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک