رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

کتاب اروپا: ویژه روابط ایران و اتحادیه اروپا - جلد 2

کتاب اروپا: ویژه روابط ایران و اتحادیه اروپا - جلد 2
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 13 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 13 رای
نویسنده: موسسه فرهنگی مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرار معاصر تهران

روابط ایران ـ اروپا به‌ویژه با پیروزی انقلاب اسلامی بدین‌سو همواره از فراز و نشیب زیادی برخوردار بوده است که عمدتاً از تحولات درونی و ساختار داخلی کشور ریشه‌ می‌گیرد. اگرچه سیاست خارجی را ادامه سیاست داخلی و انعکاسی از ‌آن در نظام بین‌الملل دانسته‌اند ولی شاید بتوان به جرأت گفت که این پیوستگی بیش از سایر کشورها در مورد جمهوری اسلامی ایران صادق می‌باشد.
به موازات در پیش گرفتن روند یکجانبه‌گرایی از سوی ایالات متحده برای استقرار یک نظام تک‌قطبی، اتحادیه اروپا، روند متفاوتی را تحت عنوان «دیپلماسی چندجانبه‌گرایی» مورد ملاحظه قرار می‌دهد و در این راه از سازوکار سازمان ملل متحد و قطعنامه‌های صادره از آن برای حمایت از یک نظام چندقطبی بهره می‌برد.
در این راستا، جمهوری اسلامی ایران، علی‌رغم منافع اختلاف‌زایی که با اتحادیه اروپا بر سر صلح خاورمیانه، حقوق بشر، سلاح‌های کشتار جمعی و تروریسم دارد، منافع مشترکی نیز در قالب انرژی، سرمایه‌گذاری، مسئله مهاجران/ پناهندگان و مواد مخدر تعریف نموده است.
مسائلی دیگر از جمله بحران‌های منطقه‌ای همچون «بحران افغانستان، عراق و ...» در قالب منافع موازی تعریف می‌گردد که هر دو ویژگی همکاری و رقابت را میان دو بازیگر در برمی‌گیرد.
به دنبال انتشار نخستین سری از مجموعه کتاب‌های منطقه‌ای توسط مؤسسه تهران تحت عنوان «کتاب اروپا: ویژه اتحادیه اروپا»، دومین کتاب اروپا با عنوان «روابط ایران و اتحادیه اروپا» توسط اعضا و همکاران شورای غیردولتی روابط خارجی ـ دپارتمان اروپا ـ مؤسسه تهران تهیه و منتشر گردیده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/01/14
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کتاب اروپا: ویژه روابط ایران و اتحادیه اروپا - جلد 2

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
کتاب اروپا: ویژه روابط ایران و اتحادیه اروپا - جلد 2
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک