رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
مارتین لوتر: پدر جنبش اصلاح دینی
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 30 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 30 رای
بادهای تغییر در قرن شانزدهم در سرتاسر اروپا می‌وزید. قاره‌ای که کلیسای کاتولیک آن را متحد کرده بود خود را دستخوش آشوب می‌دید. اصلاح دینی پروتستان که پایی در قرون وسطی و پایی در رنسانس داشت، قرار بود کلیسا، دین و خود جهان را متحول کند.
مارتین لوتر کشیشی آلمانی بود که آداب کلیسای کاتولیک را به شدت به چالش کشید. وقتی نود و پنج‌ مسئله خود را به درِ کلیسای «همۀ قدیسین» در ویتنبرگ آلمان میخ کرد، آتشی را برافروخت که موجب آغاز اصلاح دینی پروتستان، انشقاق کلیسا و دگرگونی تمدن غربی شد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/12/22

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مارتین لوتر: پدر جنبش اصلاح دینی

تعداد دیدگاه‌ها:
1
در قرون وسطا کشیشان بهشت را به مردم می‌فروختند و مردم نادان هم با پرداخت هر مقدار پولی قسمتی از بهشت را از آنخود می‌کردند.
فرد دانایی که از این نادانی مردم رنج می‌برد دست به هر عملی زد نتوانست مردم را از انجام این کار احمقانه باز دارد تا اینکه فکری به سرش زد...
به کلیسا رفت و به کشیش مسئول فروش بهشت گفت: قیمت جهنم چقدر است؟کشیش تعجب کرد و گفت: جهنم؟! مرد دانا گفت: بله جهنم. کشیش بدون هیچ فکری گفت: ۳ سکه. مرد سراسیمه مبلغ را پرداخت کرد و گفت: لطفا سند جهنم را هم بدهید. کشیش روی کاغذ پاره ای جهنم را به نام فرد کرد و سند را به او داد. مرد با خوشحالی آن را گرفت از کلیسا خارج شد.
به میدان شهر رفت و فریاد زد: من تمام جهنم را خریدم این هم سند آن است. دیگر لازم نیست بهشت را بخرید چون من هیچ کس را داخل جهنم راه نمی‌دهم، بروید و خوش باشید...!
نام آن مرد مارتین لوتر بود.
این داستان را از معلم تاریخ سوم راهنمایی در دهه ۷۰ شنیده بودم.
مارتین لوتر: پدر جنبش اصلاح دینی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک