رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
روشهای مصاحبۀ خبری
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 8 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 8 رای
«روش های مصاحبه خبری» در 10 فصل نگاشته شده و نویسنده از ابتدا با نگاهی به سیر مصاحبه در ایران، موضوعات و مباحث مختلف در این حوزه را تا انتها به نقد و چالش کشیده است.
در نخستین فصل این کتاب که به پیشینه مصاحبه در ایران و شناخت مصاحبه اختصاص دارد، تاریخچه کوتاهی از مصاحبه خبری بیان شده و سپس تعریف مصاحبه آمده است. مباحثی مانند تعریف ادراک، تعریف احساس، ارزش خبر، عوامل درون سازمانی و برون سازمانی و مصاحبه و سه وجه پیام نیز در این بخش گنجانده شده است.
دومین فصل این کتاب، توانایی ها و امکانات مصاحبه کنندگان در مصاحبه است. در این مبحث درباره نقش توانایی های شخصیتی مصاحبه کنندگان در روند مصاحبه و امکانات حرفه ای و آگاهی به تکنیک های مصاحبه توسط مصاحبه کننده موضوعاتی بیان می شود. شناخت قبلی مصاحبه شونده، تسلط مصاحبه کننده به موضوع و سوابق آن و تدوین آرشیو شخصی برخی موضوعاتی است که در ادامه این فصل می خوانیم.
سومین فصل این کتاب، «اینترنت، منبعی برای افزایش آگاهی قبل از مصاحبه» نام دارد و در آن به نقش اینترنت برای بازیابی اطلاعات، موتور کاوش گوگل، راهنمای موضوعی ایران و سرگذشت نامه ها و شرح حال ها اشاره شده است.
انواع مصاحبه خبری از زاویه های مختلف مانند ظرفیت حلقه های ارتباطی، نوع ارتباط، نوع محتوا، شیوه ارتباط، نقش مصاحبه کننده، از نظر معنی و وسیله نهایی ارسال پیام، مصاحبه با واسطه، مصاحبه بدون مطالعه قبلی و مصاحبه برای انتشار از وسایل ارتباط جمعی را نیز می توانید در چهارمین فصل این کتاب بخوانید.
در پنجمین فصل کتاب، درباره چگونگی آماده سازی مصاحبه مباحثی بیان شده است. مباحثی درباره مقدمات مصاحبه و مشکلات آن و نقش روابط عمومی ها در مصاحبه های خبری در این بخش قرار دارند. همچنین در فصل ششم، جریان انجام مصاحبه، چگونگی مقابله با پارازیت در مصاحبه های مطبوعاتی و فردی بررسی شده اند.
«ثبت و تدوین مصاحبه»، عنوان هفتمین فصل این کتاب است. در این فصل، ابتدا درباره وسایل و ابزار ثبت مصاحبه مانند ضبط صوت خبرنگاری، دوربین عکاسی، سپس لزوم همراه داشتن قلم و یادداشت برداری، تندنویسی، خلاصه نویسی و چکیده نویسی مباحثی آورده شده است. در انتها نیز چگونگی نگارش و تدوین مصاحبه برای جلوگیری از ارایه یک گزارش خسته کننده و بی روح آموزش داده می شود.
فصول هشتم و نهم نیز درباره مصاحبه نمایندگان خبری در خارج از کشور، نحوه مقابله با عوامل منفی و مقایسه مصاحبه خبری با انواع مصاحبه های دیگر است.
در دهمین فصل کتاب نیز مدل آرمانی ارتباط سه سویه ملت، مطبوعات و دولت مطرح و در آن به نظریه استادان و نظریه پردازان ایرانی و خارجی در کنش رسانه ها و دولت ها استناد شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/09/25
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی روشهای مصاحبۀ خبری

تعداد دیدگاه‌ها:
1
سلام
خانم هانیه شما کتابهای زیادی رو اسکن می کنید و عمدتا کتابهای خوبی هستند
چه خوب می شد برخی از کتابهای مهم فلسفی ، جامعه شناسی و اقتصاد رو هم به اینها اضافه می کردید.
روشهای مصاحبۀ خبری
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک