رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تاریخ و عقاید اسماعیلیه
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 43 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 43 رای
کتاب تاریخ و عقاید اسماعیلیه نوشته آقای دکتر فرهاد دفتری یکی از بهترین کتابهای نوشته شده در معرفی شیعیان اسماعیلیه است. اصل این کتاب به انگلیسی تالیف و سپس توسط آقای دکتر فریدون بدره ای به فارسی ترجمه شده و تاکنون بارها در ایران منتشر شده است.
این کتاب از سه مقدمه (مترجم، نویسنده و ویلفرد مادلونگ) و هفت فصل به ترتیب ذیل تشکیل شده است: 1. پیشرفت غربیان در مطالعات اسماعیلى، 2. منشأ و تحوّلات اولیه مذهب تشیع، 3. اسماعیلیه نخستین، 4. اسماعیلیه فاطمى، 5. اسماعیلیه مستعلوى، 6. اسماعیلیه نزارى در دوره الموت، 7. اسماعیلیه نزارى بعد از دوره الموت.
از امتیازات کتاب حاضر این است که نویسنده در مواردى از نقشه جغرافیایى نیز استفاده کرده است. همچنین نسب‌نامه و شجره امامان و داعیان اسماعیلى را به صورت نمودار آورده است. دیگر این‌که فهرستى از اصطلاحات مرتبط با اسماعیلیان با توضیحات مختصر ارائه شده است. همچنین در بخش‌هایى از کتاب تصاویرى از اماکن و شخصیت‌هاى اسماعیلى آمده است.
فهرست مطالب و تصاویر در ابتداى کتاب آمده است. در انتهاى اثر نیز فهرست اصطلاحات، یادداشت‌ها، کتاب‌نامه کتب فارسى و عربى، و نمایه الفاظ و اصطلاحات ذکر شده است. در بخش یادداشت‌هاى کتاب چاپ‌ها و ترجمه‌هاى مختلف منابع معرفى شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/12/18

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ و عقاید اسماعیلیه

تعداد دیدگاه‌ها:
1
تاریخ و عقاید اسماعیلیه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک