رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

راهبران فکر مشروطه: نقد و بررسی آرا و اندیشه های بانیان انقلاب مشروطیت

راهبران فکر مشروطه: نقد و بررسی آرا و اندیشه های بانیان انقلاب مشروطیت
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 27 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 27 رای
نویسنده در کتاب حاضر آرا و اندیشه‌های بانیان فکری انقلاب مشروطه را گرد آوری و با این عناوین تبیین و بررسی کرده است: 1- میرزا ملکم خان ناظم‌الدوله نظریه پرداز اصلاحات، 2ـ سید جمال‌الدین اسدآبادی، بنیانگذار اندیشه اتحاد اسلام، 3ـ میرزا عبدالرحیم طالب اوف، بازرگان اصلاح طلب، 4ـ میرزا فتحعلی آخوند زاده، سکولاریست دو آتشه، 5ـ میرزا آقاخان کرمانی، نظریه پرداز ناسیونالیسم ایرانی، 6ـ مستشارالدوله تبریزی، آشتی دهنده سنت و تجدد، 7ـ میرزا تقی خان امیرکبیر، اصلاح طلب عمل گرا .در صفحات پایانی فهرست اعلام و اماکن، عکس‌هایی از چهره‌های نام برده و ترجمه انگلیسی مقدمه آمده است.

از متن کتاب:
در حالی پا به هزاره سوم نهاده ایم که بیش از یک قرن از آغاز ژرف ترین رخداد مدنی کشورمان یعنی پیروزی انقلاب مشروطه می گذرد ، انقلابی که در بطن خود دستاوردهای نوینی از زندگی اجتماعی برای ایرانیان به ارمغان آورد.
به دیگر سخن، مشروطه روح تازه ای در کالبد مهجور واستبداد زده جامعه ایرانی دمید تا ایرانیان ساز و کارهای نوینی را از اجتهاد جمعی بشر تجربه کنند.
احترام به حقوق شهروندی وبه رسمیت شناختن حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش حول یک قانون اساسی لازم الجرا، از جمله دستاوردهایی است که بعد از قرنها مردم ایران درک نموده اند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/11/17
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی راهبران فکر مشروطه: نقد و بررسی آرا و اندیشه های بانیان انقلاب مشروطیت

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
راهبران فکر مشروطه: نقد و بررسی آرا و اندیشه های بانیان انقلاب مشروطیت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک