رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

فرهنگ بزرگ ضرب المثل های فارسی - جلد 1

فرهنگ بزرگ ضرب المثل های فارسی - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 19 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 19 رای
مثل های فارسی اقوام ایرانی و کشورهای فارسی زبان

از مقدمه کتاب:
ایران سرزمین بزرگ، غنی، فرهنگ ساز با تاریخ و تمدنی باستانی ست. در بستر این تمدن بزرگ و یکپارچه، سنتهای دینی و ملی، زبان و ادبیات پربار و پرمایه، هنر و معماری اصیل، فرهنگ و تمدن کهن شکل گرفته و بالیده اند؛ ایرانیان با داشتن هویت جغرافیایی، تاریخی، ملی و دینی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مشخص، روشن، شفاف و دیرپا همواره بر خود بالیده اند و این موضوع مایه مباهات و افتخار ایرانیان در گذشته، حال و آینده، بوده و هست و خواهد بود. این فرهنگ و تمدن بزرگ همواره زبانزد خاص و عام بوده و هست.
فرهنگ و زیر مجموعه های آن از جمله عناصر مهم هویت ملی به شمار می رود که دربرگیرنده تمامی ارزشهای فردی و اجتماعی است. یکی از جلوه ها و عناصر سازنده فرهنگ، فرهنگ عامه است. فرهنگ مردم یا دانش عوام، مطالعه نحوه جهان بینی، روانشناسی و اندیشه های توده ی مردم درباره دین، فلسفه، اخلاق، نهادهای اجتماعی، تشریفات و جشن ها و ادبیات عامه است.
ادبیات شفاهی یا عامه از شاخه های مهم دانش عوام یا فولکلور به شمار می رود که خود شامل مجموعه ای عظیم از ترانه ها، لالایی ها، چیستانها، قصه ها، اساطیر، متل ها و ضرب المثل ها می شود....
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
farshid_ett
farshid_ett
1396/11/10

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فرهنگ بزرگ ضرب المثل های فارسی - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
4
کسی خواست دانلود کنه همین کتاب رو: جلد یک متن لینک جلد دو متن لینک
از نظر من ایشون یه کمی زیاده روی به خرج داده در ضرب المثل هایی که گفته مثلا : "زور به ک..ن خود می آورد" (شماره 52952) و "از بیخ عرب است" (شماره 6070)
نمی دونم چرا این رو نگفته "زور به فلان جایش آمد" ;-) که هم متداول تره و هم بهتره، اون دومی هم که مقبول طبع مردم صاحب نظر نشود! و بسیار کلیشه ای و زشته. نمی دونم جمهوری اسلامی چجوری گذاشتن چاپ بشه
کاش یک کتاب جامعی بود درباره داستان ضرب المثل ها، برای اینکه منظورم رو بهتر بفهمین یک نمونه میارم
سگ زرد برادر شغال است ;-)
شغالی از روستایی رانده شده بود. در معدن گوگرد خود را به رنگ زرد درآورد و دوباره به آن روستا برگشت. این بار هرکه او را در روستا می‌دید این طور می‌پنداشت که سگ زردی است که ولگرد است و بی‌آزار.
بارش باران راز شغال را بر ملا کرد، رنگ زردش را پاک کرد و دوباره شد همان شغال گذشته.
مردم ده که او را برادر شغال می‌نامیدند با دیدن این اتفاق دریافتند که این سگ زرد نه برادر شغال، که خود شغال است. :D
یک کارتونی به اسم "قصه ما مثل شد" زمان قدیم می داد که داستان های ضرب المثل ها رو می گفت، کتابش هم کردند یا شاید کتاب بود کارتونش کردن ولی من کتاب جامع و تخصصی نمیشناسم
منبع بسیار خوبیست و نکته ای که در این کتاب به وضوح دیده می شود، جنسیت زدگی بسیاری از ضرب المثل ها است.
فرهنگ بزرگ ضرب المثل های فارسی - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک