رسته‌ها

جنگ فلک الافلاک - شماره 2 - زمستان 1351

جنگ فلک الافلاک - شماره 2 - زمستان 1351
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 14 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 14 رای
جنگ فلک الافلاک
نامۀ اهل لرستان
زیر نظر غلامحسین نصیری‌پور

دفتر دوم «جُنگ فلک الافلاک» پس از مدت‌ها تاخیر منتشر می‌شود. مقدمۀ این دفتر یادداشت کوتاهی است از نیما یوشیج دربارۀ شعر و شاعری؛ و در واقع جنگ با مقالۀ «بحران ارزش‌ها» از علی اصغر حاج سیدجوادی آغاز می‌شود. «احتضار استعمار» از فرانتس فانون ترجمۀ خسرو گلسرخی-منوچهر صارمپور و «معنویت و متمدن» از برتراند راسل ترجمۀ بابک رستگار مقالات بعدی این بخش است. در بخش دوم شعرهایی از اسماعیل خویی، اسماعیل شاهرودی، محمدعلی سپانلو، سعید سلطانپور، جواد مجابی، م. آزاد، فریدون گیلانی، فرهاد شیبانی، محمود سجادی، اسماعیل نوری علاء، محمدتقی کریمیان، عمران صلاحی، مهدی سامانی، حسن بایرامی، م. ا. بخیرنیا، رضا مقصدی، م. راما و غلامحسین نصیری پور به چاپ رسیده است.
«دربارۀ سینمای جدید آمریکا» از جوزف گلمیس ترجمۀ مریم جزایری و اسماعیل نوری علاء، کاریکلماتورهای پرویز شاپور و طرح‌های بیژن اسدی پور و داستان‌هایی از اسماعیل شاهروی و قاسم لاربن از دیگر مطالب دفتر دوم «فلک الافلاک» است.
«جُنگ فلک الافلاک» در دو دفتر و 266 صفحه منتشر شده است. ناشر دفتر اول «انتشارات پندار» و ناشر دفتر دوم «کتاب نمونه» است.
این جنگ یکی از جنگ‌های خواندنی آغاز دهۀ پنجاه است؛ و به ویژه به جهت اینکه در آن از گروه گرایی و منطقه گرایی پرهیز شده، ستودنی است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
112
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
morad850
morad850
1396/12/15
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی جنگ فلک الافلاک - شماره 2 - زمستان 1351

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
جنگ فلک الافلاک - شماره 2 - زمستان 1351
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک