رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
پاسخ به تاریخ
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 15 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 15 رای
483 صفحه

پاسخی به فیلم ۳۰۰ از دیدگاه متون تاریخی و باستانی

بی گمان فيلم ۳۰۰با شرير انگاری ايرانيان و مجسم ساختن آنها به عنوان نماد شر، فساد اخلاقی و خرابكاری يك توهين آشكار و جدی به تاريخ پرافتخار و مردم شريف ايران به شمار می رود.
فيلم ۳۰۰ يكی از آخرين محصولاتی است كه با هدف القای اعتقادی جديد ساخته شده است. اين فيلم كه ماجراي نبرد سهمگين ۳۰۰ يونانی به اصطلاح دلاور در برابر يك ميليون سرباز پارسی است به گونه ای مضحك رسالت ثقيل خويش را اين گونه به دوش می كشد، در اولين نظر سربازان ايراني به خصوص در تقابل با يونانيان جلب توجه می كنند. چهره هايی كه در اولين نگاه يادآور نفرت بچه گانه يك شخص، گروه يا تفكر از ملتی است كه به نوعی سعي كرده با چنين حركتي آبی بر آتش خشم ريخته باشد.
اين فيلم نيز مانند بسياري از فيلم های سياسی هاليوود به شكل بی پايه و سطحی به تأكيد فراوان مسايلی چون دموكراسی و آزادی می پردازد و در جای جای فيلم اين مفاهيم به صورت آزار دهنده ای به مخاطب القا می شوند.
در مقدمه اين كتاب به نقل از واشنگتن پست در مورد فيلم ۳۰۰ آمده است: فيلم ۳۰۰ فيلمي است ساخته شده برای افرادي كه بهره هوشی پايينی دارند و حتا توضيح داده نمی شود كه فداكاري براي نجات ترموپيل چه اهميتي دارد و هيچ سخنی درباره اين كه بعد از آن يونانی ها از ايرانی ها شكست سنگينی خوردند گفته نمی شود!
رسانه های يونان نيز اين فيلم را به دروغ پردازی متهم كرده اند و ضمن ابراز مخالفت خود از اكران اين فيلم توهين آميز و بهره برداری از تحريف تاريخ به خرج ايران و يونان و به نفع هاليوود، هدف اين فيلم را حمله به ارزش های فرهنگی ايرانيان و ضعيف نشان دادن اين كشور دانسته اند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/04/06
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی پاسخ به تاریخ

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
پاسخ به تاریخ
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک