رسته‌ها
وهابیت و ریشه های آن
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 18 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 18 رای
مروری بر کتاب:
وهابیت فرقه ای افراطی و بدعت گذار در دین می باشند. ریشه و اصل این فرقه به افکار افراطی و دارای جمود فکری خوارج در زمان امیرالمؤمنین علی (ع) بر می گردد. که در سالهای آتی آن احمدبن حنبل و پس از آن ابن تیمیه و ابن قیم و سپس مؤسس این فرقه ، ابن عبدالوهاب از آن تبعیت کرده اند.
در این کتاب ، برخی نظریه ‌های وهابیون پیرامون قسم ، دعا ، نذر و قربانی مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. کتاب حاضر از مجموعه (سلسله مباحث وهابیت‌ شناسی) است. نگارنده در این نوشتار می ‌کوشد که برخی ایده‌ های وهابیون درباره قسم ، دعا ، نذر و قربانی را مورد مطالعه قرار داده و با استناد به آیات قرآن به اثبات ابطال آنها پرداخته و به برخی شبهات وارده از سوی این فرقه نیز پاسخ دهد.
این کتاب شامل مقدمه و بیست و نُه فصل می باشد. برخی از فصول آن عبارتند از : حقانیت اسلام ، فرق مذهب و مکتب ، خوارج ، امام احمد حنبل ، ابن تیمیه ، سرگذشت محمد بن عبدالوهاب و عقائد او ، آراء و نظریات سید احمد خان هندی ، خوارج نقل از کتاب بیان الادیان ، عقائد خوارج بنا بر گفتار شهرستانی در ملل و نحل ، سید جمال الدین اسدآبادی ، وهابیت در پاکستان ، نظریات برتلس ، وهابیت ، شریعت سنگلجی و اعمال و گفتار و آثار او ، اسلام و رجعت بقلم شریعت سنگلجی ، علامه برقعی وهابی عصر حاضر ، حنبلی ها و ...
مؤلف پس از بررسی عقائد افراط گونه وهابیت به این نتیجه رسیده که این افکار بر گرفته از شریعت اسلامی نبوده و بلکه نوآوری و بدعت در دین می باشد و افکار دارای جمود وهابییون که خشک و بی روح از اسلام راستین است را نقد و بررسی نموده و سپس ردیاتی بر آن آورده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
307
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Ataman
Ataman
1396/08/06

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی وهابیت و ریشه های آن

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
وهابیت و ریشه های آن
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک