رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
خاکستر تمدن ها
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 15 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 15 رای
سروده های سه شاعر معاصر عرب

کتاب خاکستر تمدنها از سروده‌های سه شاعر زن عرب، سنیه صالح، غاده السمان و نازک الملائکه با موضوع مقاومت و مبارزه تشکیل شده است. شعرهای این کتاب ذیل نام هر شاعر بخش بندی شده است و کل متن با سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی (در سه فصل مجزا) ارائه شده است. همچنین در ابتدای هر فصل (مربوط به هر شاعر) مختصری از زندگی و آثار هر شاعر آورده شده است. در بخشهایی از (برگردان فارسی) شعر “والفجر” از شاعر فقید سوری سنیه صالح می‌خوانیم:
شهیدان سرود عدالت را بسرایند، / باد نه توفنده است، نه خشن. / در سرودشان راز آزادی نهفته است / و سحر با شیپورشان بیدار می‌شود. / در لجّه مرگ پنهانند / می‌درخشند، / روشنی می‌بخشند / پنهان و نمایانند / در هیئتی خداگونه شکل می‌گیرند. / و آن زن فرتوت، نفس نفس می‌زند و می‌گرید / و پسرانش هنوز به یاد می‌آورند: / در طواف بزرگ خویش / پرچم‌های دراهتزازش را به دوش دارند / بیرون از شب، / جایی که: / آتش دل‌ها، چشم‌ها را مبهوت می‌سازد. / آنجا سپاه حقیقت اردو زده است…
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
amitab
amitab
1396/07/18

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خاکستر تمدن ها

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
خاکستر تمدن ها
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک