رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
روانشناسی انسان سلطه جو
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 27 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 27 رای
مترجم: قاسم قاضی و غلامعلی سرمد

تعریف اورت شوستروم از انسان سلطه جو و شخصیت مقابل آن یعنی انسان خویشتن ساز: «انسان سلطه جو شخصی است که با روشهای خود-شکستی خاص خود و دیگران را به عنوان اشیا استثمار،استفاده و یا کنترل می کند هر چند هر کس تا اندازه ای سلطه جو است اما روانشناسی انسان مدرن عقیده دارد که از این سلطه جوئیها می توان قابلیتهای مثبتی که آبراهام مزلو(Abraham Moslow) و کرت گلداشتاین(Kurt Goldestein) آن را خویشتن سازی می نامند به وجود آورد. نقطه مقابل سلطه جو خویشتن ساز است که می توان او را اینگونه تعریف کرد : شخصی که خود و دیگران را به عنوان افراد یا موجوداتی با قابلیتهای بی مانند قدر می نهد و خویشتن واقعی خود را آشکار می سازد.
تصاد در این است که قسمتی از وجود ما سلطه جو و قسمتی خویشتن ساز است اما قدر هستیم به طور مستمر در جهت خویشتن سازی سیر کنیم.»
همانطور که تا حدودی از تعریف هم بر می آمد سلطه جویی تنها به معنی ظلم کردن و یا آزار و اذیت نیست بلکه حتی یک انسان ممکن است با مهربانی همدلی و صفتهای خوب هم سلطه جویی کند در بیان انواع انسانهای سلطه جو این مسئله کاملا روشن می شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
taraneh_m
taraneh_m
1396/06/25
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی روانشناسی انسان سلطه جو

تعداد دیدگاه‌ها:
1
سلام من تازه عضو شدم و فعلا شناخت زیادی از این سایت ندارم .
امیدوارم بتونم کتابهای مد نظرم برای پایان نامه رو اینجا پیدا کنم .
با آرزوی موفقیت برای همگی.:-)
روانشناسی انسان سلطه جو
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک