رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
ال لوبو؛ سفر گرگ
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 16 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 16 رای
✔️ این کتاب برنده جایزه ملی کتاب سال ۱۹۷۷ ایلات متحده شده و پیرامون جنگ داخلی اسپانیا میباشد. جنگ داخلی اسپانیا یک جنگ داخلی تمام‌عیار بود که از سال ۱۹۳۶ تا ۱۹۳۹ پس از کودتای بخشی از ارتش علیه جمهوری اسپانیا رخ داد. در این جنگ نیروهای طرفدار جناح چپ معروف به «جمهوری‌خواهان» از نیروهای معروف به «ملی‌ها» شکست خوردند و دوره طولانی دیکتاتوری ژنرال فرانکو در اسپانیا آغاز شد که تا مرگ او در سال ۱۹۷۵ ادامه داشت.
قهرمان کتاب کسی نیست جز سباستیان روزالس یک سرباز ؛ یک سرجوخه ؛ کسی که جنگ را می چرخاند اما هیچی نقشی در چون و چرا و میراث و افتخارات آن ندارد.
اینجا مادرید و زمان اوایل دهه ۱۹۷۰ است. خوزه ماریا لویگوری با لقب تکزیما یا گرگ تحت تعقیب پلیس اسپانیا قرار دارد ولی یک خانه را به زور اسلحه اشغال می کند و تلفنی تقاضای کمک می کند. حوادث به دو سال پیش رجعت می کنند و بیننده ها را به ایالت جدایی خواه باسک می برند. او بدون اینکه خود بخواهد به گروه مسلح «اتا» یاری می رساند تا یک مرد را در روستای محل زندگی اش بکشند و نیروهای امنیتی اسپانیا روی او حساس می شوند. ریکاردو که یک مقام ارشد امنیتی است، پیشنهاد می کند که او مثل یک طعمه برای این نهاد عمل کند و تکزیما بعد از مدتی بررسی می پذیرد. او با برجای نهادن همسر و دخترش به منطقه باسک می رود تا با سران اتا که در خفا هستند تماس برقرار کند ولی در آنجا شاهد یک جنگ قدرت شدید بین اعضای این سازمان می شود.
یک نگرش و راهکار مربوط به نلسون می شود که می گوید هنوز باید به راه های خشونت بار برای نیل به اهداف سیاسی سود جست و یکی هم به «آسی یر» بازمی گردد که بر این اعتقاد است با رفتن فرانکو، اتا هم باید به رویکردهای سیاسی متوسل و خلع سلاح شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mtabrizi
mtabrizi
1396/06/25

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ال لوبو؛ سفر گرگ

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ال لوبو؛ سفر گرگ
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک