رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

شرح، ترجمه، نقد سفر پیدایش تورات

شرح، ترجمه، نقد سفر پیدایش تورات
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 28 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 28 رای
به کوشش: رسول جعفریان

کتاب ترجمه ، شرح و نقد سفر پیدایش تورات نوشته علی قلی جدیدالاسلام – رسول جعفریان سیف المومنین فی قتال المشرکین سفر پیدایش همان طور که از نام آن پیداست با داستان آفرینش و خلقت آغاز می شود. پیش از آن که به بحث در این باره ادامه دهیم بهتر است کلمه خلقت را مورد بررسی بیشتری قرار دهیم. خلقت ، خالق و مخلوق کلماتی هستند که در اندیشه ادیان سامی (یهودیت، مسیحیت و اسلام) جریان دارند. اساس این ادیان بر این اندیشه استوار است که خداوند، انسان و جهان را آفرید و بدینسان خلقت شکل گرفت.

نویسنده کشیشی پرتغالی بود که در ربع آخر قرن هفدهم میلادی به قصد تبلیغ مسیحیت همراه چند نفر دیگر عازم ایران شد. در دیری متعلق به اگوستین‌ها مشغول به کار شد. «مانوئل سانتاماریا» رئیس سابق دیری که وی ریاست آنرا عهده دار شد، اسلام آورده بود. آنتونیو هم یک سال پس از آنکه به ریاست این دیر انتخاب گردید، به اسلام گروید. او تا آنجا در مسیحیت عظمت پیدا کرده بود که عده‌ای گمان می‌کردند روح القدس در قلب او طلوع کرده است. آنتونیو بعد از اسلام آوردن شروع به ردیه نویسی بر مسیحیت نمود و آثاری در این زمینه پدید آورد. وی بعد از اسلام آوردن به «علیقلی جدید الاسلام» شهرت یافت.
اسلام آوردن پدر آنتونیو با آن مقام و موقعیت، برای دنیای مسیحیت بسیار گران آمد. گزارشی نقل شده که اسقف بابل به نام «پیدو دو سان اولون» در نامه‌ای به برادرش در تاریخ 25اکتبر1697 نوشته است:
من خون گریه می‌کنم از حادثه‌ی دهشتناک پذیرفتن اسلام توسط پدر آنتونیو دو ژزو پرتغالی، دیدار کننده اگوستین‌های ایرانی و مامور دولت پرتغال. امری که خسارت جبران ناپذیری به تشکیلات تبلیغاتی وارد آورده است. .... این نتیجه آزاد گذاشتن و رها کردن جوانان مذهبی در آنجاست .... چیزی که بیشتر از همه درد آور است این که آنتونیو دو ژزو در شناخت قرآن به درجه دکترا نائل آمده و کتابی نیز در رد مسیحیت نگاشته است
این نامه تنها اثر موجود از ناراحتی مسیحی‌ها از اسلام آوردن علیقلی جدید الاسلام در تاریخ نیست. نکته قابل توجه در چند خط مذکور از نامه اسقف بابل، این است که پدران کلیسا قائل به اینند نباید به افراد آزادی داد. آزاد گذاشتن افراد سبب خروج مسیحی‌ها از مسیحیت می‌شود.
تا کی باید از آزادی افراد جلوگیری کرد و با چنگ و دندان آنها را مسیحی نگه داشت؟! آیا وقت آن نرسیده تا مسیحی‌های دنیا با تفکر و تحقیق و اندیشه، دینشان را بشناسند و در قبال آن اختیار داشته باشند؟!
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/06/22

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شرح، ترجمه، نقد سفر پیدایش تورات

تعداد دیدگاه‌ها:
1
محبت نمایید سلام کتابنامه تورات را ارسال نمایید
شرح، ترجمه، نقد سفر پیدایش تورات
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک