رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
شین
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 12 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 12 رای
✔️ رمان کلاسیک و بسیار مشهور شین نوشته جک شیفر در میان داستانها و ادبیات وسترن یک اثر کاملا برگزیده و قابل ملاحظه به شمار می رود. شیفر ابتدا این داستان را در سال 1946 به صورت یک داستان کوتاه و در سه قسمت در مجله Argosy (آرگوسی) نوشت که عنوان اصلی آن هم Rider From Nowhere (به فارسی: سوارکاری از ناکجاآباد) بود، اما چنان به شخصیت خودساخته شِین علاقمند شد که به تدریج بر آن افزود و نهایتا در سال 1949 شاهکاری از ادبیات وسترن را خلق کرد. این رمان که به بیش از 30 زبان دنیا ترجمه شده است، به گفته روزنامه شیکاگو تریبون برای همه خوانندگان آن "محکم، عظیم و فراموش نشدنی" است.

داستان از زبان یک پسرکِ خردسالِ یازده ساله به نام باب استارِت، روح غرب وحشی را برای خواننده نمایان می سازد. باب که به همراه پدرش جو و مادرش ماریان در مزرعه ای وایومینگ زندگی می کنند، به نسبت جثه و تجارب خود همه چیز را درشت تر، عظیم تر و بغرنج تر می بیند و شین مردیکه به زندگی سرد و ساکت او وارد می گردد نیز با همین معیار سنجیده می شود. محیط در اطراف پسرک آبستن حوادثی ناگوار است. او اضطراب و وحشت را همه جا احساس میکند و احتیاج به کمک و دلگرمی دارد. در این حال شینِ عظیم و نیرومند با شخصیت عمیق و مرموز خود به زندگی او وارد می شود و برای او مثل یک بت مورد پرستش و در قاموس انسانها، نمونه یک بشر کامل، جوانمرد، مهربان و زورمند قرار می گیرد. شِین، قهرمانی که در داستان به خواننده ارائه می شود مردیست که به گرد خود هاله ای از اسرار یک گذشته مجهول پیچیده دارد. نخستین صفت بارز این مرد شخصیت عظیم و مهیب اوست که قادرش می سازد در عین سکون و خاموشی، عشق را به دوست و کینه را به دشمن بدون احتیاج به حرکت و کلمه، با کاملترین وجهی ابراز دارد.شین با همه وجود بزرگی و عظمت، از حدود بشر بودن خارج نمی شود؛ چنانکه دوست می دارد، نفرت می ورزد، غذا می خورد، هیزم شکنی می کند، کتک می زند، کتک می خورد، و بالاخره پس از آنکه شاهکار بزرگ خود را به بهترین وجهی انجام داد، در حالتی بین مرگ و زندگی از صحنه خارج می شود. ولی او در همه حال و در تمام این اعمال، مظهر کمال است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mtabrizi
mtabrizi
1396/07/03

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شین

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
شین
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک