رسته‌ها
انسان و سمبولهایش
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 78 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 78 رای
کتاب حاضر با همکاری "دکتر ماری لویزفون فرانتس، دکتر جوزف ال. هندرسن، دکتر آنیه لایافه، دکتر یولانده یاکوبی" نوشته شده است. یونگ در این کتاب به نقش فرهنگ و اساطیر هر ملت در شخصیت افراد تشکیل‌دهنده آن جامعه می‌پردازد و مفهوم کهن‌الگو را مطرح می کند. در قسمت‌هایی از کتاب می‌خوانیم: «من قبلاً به آنچه مردم‌شناسان "ترس از چیزهای نو" نامیده‌اند اشاره کرده‌ام یک ترس عمیق و خرافی از چیزهای نو در مردم ابتدایی در برابر وقایع مبهم، درست مانند حیوانات وحشی واکنش نشان می‌دهند... این امر را می‌توان به آسانی در واکنش هر فرد در برابر رویاهای خود، وقتی که به اعتراف به یک پندار حیرت‌انگیز مجبور می‌شود، مشاهده کرد.» «در بررسی رویاها دو نکته اصلی باید مورد بررسی قرار گیرند: نخست اینکه رویا را باید مانند یک حقیقت تلقی کرد که کسی درباره آن نباید هیچ‌گونه تصور قبلی بکند، جز اینکه در هر حال به وجهی دارای معنی است، دوم اینکه رویا جلوه‌ای از ناخودآگاه است.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
599
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/05/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی انسان و سمبولهایش

تعداد دیدگاه‌ها:
7
این ترجمه خیلی خوبه. بر خلاف ترجمه ی چاپ جدیدترش
من از یکی از دوستانم که فلسفه خونده تو دانشگاه کتابی در مورد مسائل مربوط به رویا و خواب پرسیدم. این کتاب رو معرفی کرد. خیلی خوندنش رو توصیه کرد
از یونگ تقاضا می کنن کتابی بنویسه که در اون افکار و عقایدش رو برای عامه مردم توضیح بده. یونگ در ابتدا مخالفت می کنه ، اما بعد از یک رویا متوجه میشه که ضمیر ناخودآگاهش اون رو به نوشتن همچین چیزی ترغیب می کنه. و به همین دلیل تصمیم به نگارش این کتاب می گیره. البته این کتاب متشکل از شش بخشه که فقط بخش اولش توسط خود یونگ نوشته شده. اما بقیه ی قسمت هارو هم افرادی نوشتن که خود یونگ معرفی کرده. در کل کتاب خیلی خوبی بود. من با توجه به تاریخ انتشار کتاب - که برا خیلی وقت پیشه - انتظار نداشتم ترجمه ش اینقدر خوب و روان باشه. 8-)
:x خیلى ممنون از بابت این اثر فوق العاده
بسیار ممنون از آپلود این کتاب گرانسنگ که از امهات کتب روانشناسی - فلسفی است.
سپاس از بانوی خوش ذوق و نستوه ساخت کتب پرکاربرد pdf .
انسان و سمبولهایش
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک