رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
زندگی پرماجرای رضاشاه - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 49 رای
نویسنده:
درباره:
رضا شاه
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 49 رای
رضا پهلوی ، زاده (۲۴ اسفند ۱۲۵۶ خورشیدی) در آلاشت یکی از شهرهای شهرستان سوادکوه در استان مازندران و درگذشته ۴ مرداد ۱۳۲۳ خورشیدی ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی) معروف به رضاخان، رضاخان میرپنج، رضاخان سردارسپه و پس از آن رضاشاه و رضاشاه کبیر، شاه ایران (از ۱۳۰۴ خورشیدی تا ۱۳۲۰ خورشیدی) و بنیانگذار دودمان پهلوی بود.
پادشاهی رضا شاه پایان فرمانروایی قاجاریان و آغاز دوران رژیم پهلوی بود که با انقلاب ۱۳۵۷ ایران به پایان رسید.
محمدرضا پهلوی معتقد بود رضاشاه در دوره پادشاهی خود تمام امور مملکتی را در دست خود داشت و کشور را مانند یک نظامی اداره می‌کرد. بسیاری از مورخان عقیده دارند که تغییر حکومت ایران از مشروطه به استبدادی و دیکتاتوری از حدود سالهای ۱۳۰۷ تا ۱۳۱۰ یعنی نیمه دوم حکومت رضا شاه، صورت پذیرفته‌است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/05/06

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی زندگی پرماجرای رضاشاه - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
4
رشد و ارتقای شناخت گذشته در گرو بازاندیشی روایت های گوناگون تاکنونی است . کسانی که به جای جذب و هضم آرای رنگارنگ ، به تخطئه و طرد و حذف روایت های متفاوت و رقیب گرایش دارند ، یا مقدساتی دارند که نمی خواهند کاستی و کژی آن ها آشکار شود و یا انحصارطلبانی اند که می خواهند فقط روایت آنان شنیده و خوانده و پذیرفته شود .
[quote='ا براهیم']بنده هم با دوست عزیز آقا سعید موافقم متاسفانه امثال اسکندر دلدم و خسرو معتضد بجز تحریف تاریخ کاردیگه ای بلد نیستند[/quote]
من از کتابخانه گرفتم دارم می خوانمش. خواندن کتاب هایی از این گونه سبب باریک بینی و تیز بینی می شود.
بنده هم با دوست عزیز آقا سعید موافقم متاسفانه امثال اسکندر دلدم و خسرو معتضد بجز تحریف تاریخ کاردیگه ای بلد نیستند
از اولین کتابهایی است که در مورد دودمان پهلوی خواندم .در اواخر دهه 60 و اوائل دهه 70 شمسی که هنوز جامعه از تب و تاب انقلاب اسلامی آرام نگرفته بود این کتاب چاپ شده ... کتابی است بسیار مزخرف .. نخواندن آن را به همه توصیه میکنم.. واقعا کتاب دکتر عباس میلانی " نگاهی به شاه " کجا و این مزخرفات کجا
زندگی پرماجرای رضاشاه - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک