رسته‌ها
فاتح
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 30 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 30 رای
✔️ فاتح رمانی تاریخی نوشته شاپور آرین نژاد پیرامون جنگهای سلطان محمود غزنوی با هند و فتح سومنات، ملاقات فردوسی و سلطان محمود و تقدیم شاهنامه و ... می باشد.

زمان: 412 هجری قمری (1021 میلادی)
مکان: ایران 412 سال از هجرت حضرت ختمی مرتبت می گذشت.
داستان ما در آستانه چهاردهمین سال سلطنت "سلطان محمود غزنوی" و در یکی از قلاع ایالت زرخیز گرگان به نام "زیارت" آغاز می شود.
در حدود یک فرسخ دورتر از شهر فعلی گرگان در دامنه ارتفاعات سرسبز و خرم شمالی و در دل جنگلهای پردرخت، منطقه خوش آب و هوایی وجود دارد که اکنون "ناهارخوران" نام دارد که تفرجگاه و ییلاق فعلی شهرنشینان شهر گرگان بشمار می رود. هرقدر در وصف زیبایی و طراوت طبیعی ناهارخوران گفته شود، حق مطلب ادا نشده؛ زیرا کسانی که به این بخش مسافرت کرده و از نزدیک زیباییهای طبیعی آنرا دیده اند، خوب می دانند نظیر ناهارخوران از لحاظ طراوت و صفا شاید در تمام ایران یافت نشود.
قرنها پیش در تاریخی که حوادث داستان ما آغاز می گردد، این منطقه به نام زیارت معروف بود و در مرتفع ترین نقاط کوهستان زیارت، قلعه بزرگ و مستحکمی به همین نام وجود داشت. قلعه زیارت صرفنظر از موقعیت طبیعی و جنگی (که یک دژ تسخیرناپذیر بود) از لحاظ وسعت و جمعیت و سایر مختصات به یک شهر کوچک شباهت داشت و با اینکه ساکنین آن مانند سکنه سایر قلاع قاعدتا باید اهالی بومی محل باشند، معهذا در آن زمان یکصد سپاهی جنگجو و کارامد دولتی به ساکنین قلعه افزوده شده و شخصیت ها و افراد متنفذ و رجال دولتی مرتبا به قلعه رفت و آمد داشتند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
601
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
.hanieh
.hanieh
1396/04/18

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فاتح

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
PDF
8 مگابایت
فاتح
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک