رسته‌ها
ایران در یکصد و سیزده سال پیش
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 58 رای
نویسنده:
مترجم:
محمد عاصمی
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 58 رای
بخش نخست: اصفهان
ارنست هولتسر، این آلمانی در خدمت دولت انگلیس، بیش از یک قرن و نیم پیش موفق شد صدها عکس از نقاط مختلف ایران بگیرد که امروزه همه بخشی از حافظه ی فرهنگی این کشور شده اند. شیشه ی این عکسهای قدیمی در خانه ی فرزندان و نوادگان هولتسر در آلمان نگهداری می شد و کسی هم از وجود این گنجیه ی عظیم خبردار نبود. تا اینکه در دهه ی هفتاد میلادی، نشت آب در زیرزمین مذکور باعث کشف این مجموعه گردید. حدود 520 عدد از این عکسها طی مدت 20 سال اقامت وی در اصفهان به عنوان مامور اداره تلگراف دولت بریتانیا تهیه شده که در کتابی تحت عنوان "ایران در یکصد و سیزه سال پیش" به چاپ رسیده اند.
این کتاب مردمنگاری نسبتا دقیقی از اصفهان است. مردمنگاری که در آن از مردم اصفهان، مشاغل ایشان، فرقه های مذهبی، صنایع دستی، محصولات کشاورزی و... با نهایت دقت و به همراه آمار و ارقام توضیحاتی ارائه شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
256
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/04/11

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ایران در یکصد و سیزده سال پیش

تعداد دیدگاه‌ها:
5
این کتاب نسخه‌ی چاپیش در دسترس نیست ... خیلی خوشحالم که pdf کتاب را اینجا پیدا کردم ...کتاب با نام هزار جلوه‌ی زندگی توسط سازمان میراث فرهنگی تجدید چاپ شده که متاسفانه اون هم نایابه .‌‌‌..
بسیار کتاب خوبی است توصیه می کنم حتما مطالعه کنید
هر عکس این کتاب هزاران حرف ناگفته از تاریخ و فرهنگ ما را درخود دارد
این عکس ها به واقع گنجینه ی باارزشیه. خوبه که الان در دست ماست و خیلی حرف ها درون هر یک از این عکس ها هست که گاهی با محتویات یک کتاب برابری می کنه.
ایران در یکصد و سیزده سال پیش
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک