رسته‌ها
آدم از نظر قرآن - جلد 3
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 18 رای
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 18 رای
کتابی که پیش رو دارید، حاصل پنج سال زحمت پی گیر و مداوم است در گرد آوری، تنظیم و ترجمۀ مباحث مربوط به سه موضوع اصلی که مؤلف در طرح کلی خود برای معرفی انسان و حرکت او در دو جهت متخالف و متغایر داشته است.
پس از تفصیل دو حالت و خصوصیت انسان، یعنی «شیطان» و «جنّ» در مجلد دوم «آدم از نظر قرآن» مؤلف به معرفی سه رکن اساسی دیگر در مجلد سوم پرداخته است، که عبارتند از:
نخست؛ انسان، بِما هُوَ انسان، فطرت و ذات او،
دوم؛ فرشتگان، یعنی همۀ نیروهایی بالقوه موجود در انسان و در عالَم،
سوم؛ خلیفة الله، یعنی انسانی که توانسته است در اثر طاعت از هدایت الهی، تمام فرشتگان درون و بیرون خود را در جهت کسب صفات خالق، و متخلق شدن به اخلاق او بکار گیرد و جانشین خدا در روی زمین گردد.
این سه رکن را که در سه فصل به آن پرداخته شده، دو فصل پایانی کتاب به سرانجام می رساند. یعنی مقامات و مراتب خلیفه در سیر الی الله و معراج او، و نیز حقیقت قصص انبیاء که به اوج مقام متعالی و شامخ خلیفة اللهی عروج کرده اند.
اکنون این اثر جدید در تاریخ حکمت و تفسیر، در دسترس اهل فضل و دانش و بینش قرار می گیرد. در طول مباحث و فصول این کتاب بسیاری از آیات مشکل قرآن که مورد نقاش و اختلاف مفسران بوده، بر اساس مبانی حکمت قرآنی و عقلانیت فطری و اکتسابی، حل و فصل گشته و در دسترس عامۀ مردم قرار گرفته است.
امید است توفیق الهی نصیب گردد تا مجلد بعدی این تألیف را که دنبالۀ قصص انبیاء و تفسیر بخش دیگری از آیات مشکل قرآن است، در پی آوریم.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
785
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Khwanirath
Khwanirath
1396/03/16
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آدم از نظر قرآن - جلد 3

تعداد دیدگاه‌ها:
1
آدم از نظر قرآن - جلد 3
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک