رسته‌ها
روشنی آفتاب
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 5 رای
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 5 رای
خدمت حضرات روحانیون سراسر کشور و مراجع بزرگوار اسلام و مدرسین گرام و طلاب عزیز حوزه‌های علمیه و ائمه‌ محترم جمعه و جماعات - دامت برکاتهم صلوات و سلام خدا و رسول خدا بر ارواح طیبه شهیدان خصوصاً شهدای عزیز حوزه ها و روحانیت. درود بر حاملان امانت وحی و رسالت پاسداران شهیدی که ارکان عظمت و افتخار انقلاب اسلامی را بر دوش تعهد سرخ و خونین خویش حمل نموده‌اند. سلام بر حماسه سازان همیشه‌ جاوید روحانیت که رساله علمیه و عملیه خود را به دم شهادت و مرکب خون نوشته‌اند و بر منبر هدایت و وعظ و خطابه ناس از شمع حیاتشان گوهر شب‌چراغ ساخته‌اند. افتخار و آفرین بر شهدای حوزه و روحانیت که در هنگامه نبرد رشته تعلقات درس و بحث و مدرسه را بریدند و عقال تمنیات دنیا را از پای حقیقت علم برگرفتند و سبک‌بالان به میهمانی عرشیان رفتند و در مجمع ملکوتیان شعر حضور سروده‌اند. سلام بر آنان که تا کشف حقیقت تفقه به پیش تاختند و برای قوم و ملت خود منذران صادقی شدند که بند‌بند حدیث صداقتشان را قطرات خون و قطعات پاره‌پاره پیکرشان گواهی کرده است و حقاً از روحانیت راستین اسلام و تشیع جز این انتظاری نمی‌رود که در دعوت به حق و راه خونین مبارزه مردم خود، اولین قربانی‌ها را بدهد و مهر ختام دفترش شهادت باشد. آنان که حلقه ذکر عارفان و دعای سحر مناجاتیان حوزه‌ها و روحانیت را درک کرده‌اند در خلسه حضورشان آرزویی جز شهادت ندیده‌اند و آنان از عطایای حضرت حق در میهمانی خلوص و تقرب جز عطیه شهادت نخواسته‌اند. البته همه مشتاقان و طالبان هم به مراد شهادت نرسیده‌اند. یکی چون من عمری در ظلمات حصارها و حجاب‌ها مانده است و در خانه عمل و زندگی جز ورق و کتاب منیت نمی‌یابد و دیگری در اول شب یلدای زندگی سینه سیاه هوس‌ها را دریده است و با سپیده سحر عشق عقد وصال و شهادت بسته است. و حال من غافل که هنوز از کتم عدم‌ها به وجود نیامده‌ام، چگونه از وصف قافله سالاران وجود وصفی کنم؟ من و امثال من از این قافله فقط بانگ جرسی می‌شنویم، بگذارم و بگذرم. (امام خمینی (ره))
فرهنگ شهادت و شهادت طلبی نقش بسیار حساسی در تاریخ امت اسلامی و تاریخ انقلاب اسلامی ایفا نموده است. بسیاری از اسلام شناسان غیر مسلمان به علت تشویق اسلام به جهاد با جان، ‎و جهت برقراری عدل و دفاع از حق و حقیقت، مسلمانان را فنائیک و بنیاد گرا، و آئین اسلام را دین شمشیر معرفی میکنند که البته با عقل مادی و ماتریالیستی غرب، درک آیه های جهاد و شهادت غیرممکن است. ایثار و شهادت دو عنصر اساسی در پیدایش و تداوم انقلاب اسلامی بوده است و در سایه ایمان و صبردر مشکلات و مصائب و مبارزه تا مرز شهادت و جهاد در ۸سال دفاع مقدس، مشعل انقلاب اسلامی همیشه فروزان باقی مانده است.
در فراسوی این پدیده جاودانه و کم‌نظیر، آن چیزی که سلسله‌جنبان این حرکت و انقلاب عظیم شد ،روحیه ایثار و شهادت طلبی جوانان ایران بود. به راستی رمز پایداری و ماندگاری این انقلاب چیست؟ آیا رازی دیگر به غیر از پشتیبانی و حضور مستمر مردم در صحنه‌ها و خون شهدای این انقلاب عزیزست؟ با نگاهی گذرا به جنگ ۸ ساله تحمیلی به این موضوع بهتر پی می‌بریم، کشوری که تازه از زیر سلطه طاغوت و حامیان آن درآمده بلافاصله در برابر جنگی نابرابر و ناخواسته قرار می‌گیرد و در شرایطی که از نظر سازماندهی نیروها و امکانات در وضعیت نامطلوبی قرار دارد تنها با توکل بر خدا و اتحاد مردم و روحیه ایثارگری و شهادت به مقابله با دشمن مجهز به جدیدترین سلاح های روز، روی می آورد و علی رغم همدستی و کمک های وسیع قدرتها به دشمن بعثی، موفق و سربلند از میدان کارزار بیرون می آید. آنچه در مقابل شما قرار دارد بررسی شخصیت شهید دوران دفاع مقدس حجت الاسلام و المسلمین شهید فضل الله محلاتی نماینده امام در سپاه پاسداران می‌باشد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
47
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Habibedelha42
Habibedelha42
1396/03/27

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی روشنی آفتاب

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
PDF
433 کیلوبایت
روشنی آفتاب
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک