رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
روشنی آفتاب
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 5 رای
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 5 رای
خدمت حضرات روحانیون سراسر کشور و مراجع بزرگوار اسلام و مدرسین گرام و طلاب عزیز حوزه‌های علمیه و ائمه‌ محترم جمعه و جماعات - دامت برکاتهم صلوات و سلام خدا و رسول خدا بر ارواح طیبه شهیدان خصوصاً شهدای عزیز حوزه ها و روحانیت. درود بر حاملان امانت وحی و رسالت پاسداران شهیدی که ارکان عظمت و افتخار انقلاب اسلامی را بر دوش تعهد سرخ و خونین خویش حمل نموده‌اند. سلام بر حماسه سازان همیشه‌ جاوید روحانیت که رساله علمیه و عملیه خود را به دم شهادت و مرکب خون نوشته‌اند و بر منبر هدایت و وعظ و خطابه ناس از شمع حیاتشان گوهر شب‌چراغ ساخته‌اند. افتخار و آفرین بر شهدای حوزه و روحانیت که در هنگامه نبرد رشته تعلقات درس و بحث و مدرسه را بریدند و عقال تمنیات دنیا را از پای حقیقت علم برگرفتند و سبک‌بالان به میهمانی عرشیان رفتند و در مجمع ملکوتیان شعر حضور سروده‌اند. سلام بر آنان که تا کشف حقیقت تفقه به پیش تاختند و برای قوم و ملت خود منذران صادقی شدند که بند‌بند حدیث صداقتشان را قطرات خون و قطعات پاره‌پاره پیکرشان گواهی کرده است و حقاً از روحانیت راستین اسلام و تشیع جز این انتظاری نمی‌رود که در دعوت به حق و راه خونین مبارزه مردم خود، اولین قربانی‌ها را بدهد و مهر ختام دفترش شهادت باشد. آنان که حلقه ذکر عارفان و دعای سحر مناجاتیان حوزه‌ها و روحانیت را درک کرده‌اند در خلسه حضورشان آرزویی جز شهادت ندیده‌اند و آنان از عطایای حضرت حق در میهمانی خلوص و تقرب جز عطیه شهادت نخواسته‌اند. البته همه مشتاقان و طالبان هم به مراد شهادت نرسیده‌اند. یکی چون من عمری در ظلمات حصارها و حجاب‌ها مانده است و در خانه عمل و زندگی جز ورق و کتاب منیت نمی‌یابد و دیگری در اول شب یلدای زندگی سینه سیاه هوس‌ها را دریده است و با سپیده سحر عشق عقد وصال و شهادت بسته است. و حال من غافل که هنوز از کتم عدم‌ها به وجود نیامده‌ام، چگونه از وصف قافله سالاران وجود وصفی کنم؟ من و امثال من از این قافله فقط بانگ جرسی می‌شنویم، بگذارم و بگذرم. (امام خمینی (ره))
فرهنگ شهادت و شهادت طلبی نقش بسیار حساسی در تاریخ امت اسلامی و تاریخ انقلاب اسلامی ایفا نموده است. بسیاری از اسلام شناسان غیر مسلمان به علت تشویق اسلام به جهاد با جان، ‎و جهت برقراری عدل و دفاع از حق و حقیقت، مسلمانان را فنائیک و بنیاد گرا، و آئین اسلام را دین شمشیر معرفی میکنند که البته با عقل مادی و ماتریالیستی غرب، درک آیه های جهاد و شهادت غیرممکن است. ایثار و شهادت دو عنصر اساسی در پیدایش و تداوم انقلاب اسلامی بوده است و در سایه ایمان و صبردر مشکلات و مصائب و مبارزه تا مرز شهادت و جهاد در ۸سال دفاع مقدس، مشعل انقلاب اسلامی همیشه فروزان باقی مانده است.
در فراسوی این پدیده جاودانه و کم‌نظیر، آن چیزی که سلسله‌جنبان این حرکت و انقلاب عظیم شد ،روحیه ایثار و شهادت طلبی جوانان ایران بود. به راستی رمز پایداری و ماندگاری این انقلاب چیست؟ آیا رازی دیگر به غیر از پشتیبانی و حضور مستمر مردم در صحنه‌ها و خون شهدای این انقلاب عزیزست؟ با نگاهی گذرا به جنگ ۸ ساله تحمیلی به این موضوع بهتر پی می‌بریم، کشوری که تازه از زیر سلطه طاغوت و حامیان آن درآمده بلافاصله در برابر جنگی نابرابر و ناخواسته قرار می‌گیرد و در شرایطی که از نظر سازماندهی نیروها و امکانات در وضعیت نامطلوبی قرار دارد تنها با توکل بر خدا و اتحاد مردم و روحیه ایثارگری و شهادت به مقابله با دشمن مجهز به جدیدترین سلاح های روز، روی می آورد و علی رغم همدستی و کمک های وسیع قدرتها به دشمن بعثی، موفق و سربلند از میدان کارزار بیرون می آید. آنچه در مقابل شما قرار دارد بررسی شخصیت شهید دوران دفاع مقدس حجت الاسلام و المسلمین شهید فضل الله محلاتی نماینده امام در سپاه پاسداران می‌باشد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Habibedelha42
Habibedelha42
1396/03/27

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی روشنی آفتاب

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
روشنی آفتاب
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک