رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

تروریسم صهیونیستی: ماهیت، تاریخ و واقعیت ها

تروریسم صهیونیستی: ماهیت، تاریخ و واقعیت ها
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 12 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 12 رای
کتاب ضمن تشریح و بیان مبانی نظری و تئوریک تروریسم و خشونت، فلسفه آن را در اندیشه صهیونیسم و رهبران صهیونیستی توضیح می دهد که موضوعاتی چون "نقش تروریستی آژانس یهود، ریشه خشونت در یهود، سیر تحول تروریسم صهیونیستی از اندیشه تا عمل، تروریسم در طرح شهرک سازی و ..را در برمی گیرد.

کتاب در یازده بخش با عناوین خشونت در تفکر صهیونیسم، خشونت در ماهیت و اقدامات صهیونیسم، آژانس یهود، ریشه های خشونت در دین یهودی، تروریسم صهیونیستی از آغاز تاکنون، تروریسم در طرح شهرک سازی، خشونت برخاسته از عقده خودبرتر بینی صهیونیستها، فلسفه خشونت و کوچاندن فلسطینیها، توافقنامه اسلو و عکس العملهای خشونت آمیز رژیم صهیونیستی تدوین شده است.

در بخش مربوط به خشونت در ماهیت صهیونیسم آمده است: یهودیت خاخامی از یهودیان می خواهد برای بازگشت «ماشیح» (مسیح مورد ادعای آنان) با صبر و تحمل سختیها را انتظار بکشند و در مشیت خدا دخالت نکنند اما صهیونیستها که مخالف این عقیده یهودی هستنداعتقاد دارند که باید در برابر وضعیتی که قرار دارند به پا خیزند و منتظر ماشیح نمانند زیرا برای یهودیان شایسته است از تمامی وسائل و ابزار در اختیار خود برای بازگشت به سرزمین موعود استفاده کند. از دیدگاه بن گوریون، زندگی در تبعید، یعنی وابستگی سیاسی، روانی، مادی و فرهنگی، علت این وابستگی این است که ما غریب هستیم، اقلیتی هستیم که از داشتن وطن محروم شده ایم، از سرزمین خود رانده شده ایم و از داشتن کار و صنعتی اساسی محروم شده ایم، وظیفه ما این است که از این وابستگی فاصله بگیریم و آقای خود باشیم.

در صفحه 90 کتاب در مورد ریشه های نژاد پرستی قوم یهود آمده است: نژاد پرستی یهودی خود را به صورتهای زیر نشان می دهد: ایمان به اینکه ملت یهود، بالاترین ملتها است، ایمان به اینکه ملتهای دیگر از لحاظ اصل و نسب پایین تر از ملت یهود هستند، بدین ترتیب نژادپرستی یهودی دعوتی برای داشتن تعصب کورکورانه نسبت به ملت برگزیده خداوند و تحقیر و تنفر به غیر یهودیان(گوییم) به حساب می آید.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/03/13

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تروریسم صهیونیستی: ماهیت، تاریخ و واقعیت ها

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تروریسم صهیونیستی: ماهیت، تاریخ و واقعیت ها
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک