رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

برخورد تمدن ها: چالش سنت و مدرنیته

برخورد تمدن ها: چالش سنت و مدرنیته
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 34 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 34 رای
تعداد صفحات 402

دولت و جامعه در خاورمیانه، این کانون برخورد ستیز تمدن ها، که از زمان اورکلدانیان و پادشاهی سومریان در هزاره چهارم پیش از میلاد تا اوایل سده بیستم نامی از آن خود نداشت، در دهه نخست از سده بیست و یکم در آستانه تغییرات بنیادی است. تحولی که نشانه های ان در جای جای این قلمرو باستانی به چشم می خورد. سرزمینی که در آن فقر مطلق و ثروت بی حساب پا به پای هم فزونی می یابد و از نظر سیاسی سلاطین و فرمانروایان مستبد و شوراهای انقلاب پهلو به پهلوی هم دارند و هیچ یک از نظام های ان مصون از بلوا و کودتا و یا ضد بلوا و کودتا نیست...

جامعه سخت سنتی حکومت و دولت در خاورمیانه زیر سایه سنگین نظام تک قطبی اقتصادی- سیاسی جهان مدرن در حال فرو ریختن است و انگاره ها و نهادهای جدید در حال شکل گرفتن. فراگردی که فروپاشی بساط طالبانی و سقوط رژیم بعثی عراق سپیده دم آن است...
دگرگونی که تاریخ مصیبت بار آن را از عهد عتیق تا عصر جدید و زمان حال در این کتاب می خوانیم.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
kaydan
kaydan
1396/02/12

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی برخورد تمدن ها: چالش سنت و مدرنیته

تعداد دیدگاه‌ها:
3
مرسی جناب کایدان برای زحمات اسکن و به اشتراک‌گذاری یک کتاب خوب دیگه.
تنها سوالی که برام پیش اومده و اگه کسی مطلع باشه که پاسخ بده اینه که همچین کتابی به این اسم به نام برنارد لوئیس وجود نداره!
تنها کتابی که تا حدود زیادی مشابهت ۹۸درصدی با محتویات این کتاب فارسی داره از این قراره:
The Middle East: A Brief History of the Last 2000 Years - Lewis - 1996
تفاوت‌ها در اینه که چند بخش در برگردان فارسی هست که در انگلیسی نیست و دیگر این که اصل نسخه‌ی انگلیسی فقط به نام برنارد لوئیس هست و بقیه (آرمسترانگ و ژیگولوسکلی) رو نمی‌دونم از کجا پیدا کردند ... البته کارن آرمسترانگ هم چند نوشته در باب اسلام داره ولی نه چیزی به این اسم و یا این که حتی با لوئیس همکاری کرده باشه!
به هر حال خوشحال میشم این کلاف سردرگم رو کسی باز کنه و تردید من درباره‌ی تقلب انتشاراتی / مترجم در به هم ریختن متن اصلی لوئیس با یکی دو مطلب دیگه از نویسنده‌های دیگه به نوعی برطرف بشه!!
بسیار عالی ! نظرات برنارد لوییس را باید خواند
جناب کیدان دستتون درد نکنه... کتاب عالیه
برخورد تمدن ها: چالش سنت و مدرنیته
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک