رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
رؤیا و تاریخ: آمریکا در دو قرن
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 34 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 34 رای
تعداد صفحات: 554

انگلستان فاتح جنگ هفت ساله (1763-1756) در برابر فرانسه و اتریش، بار قرض سنگینی را به دوش دارد و مصمم است پرداخت قسمتی از آن را به عهده‌ی مستعمرات آمریکایی‌اش بگذارد. برای رسیدن به این منظور تدابیری اتخاذ می‌کند که نتیجه‌ی آن بروز طغیان است.
برای تشکیل اولین کنگره‌ی سراسری، نمایندگان تمام ایالات آمریکا به جز جورجیا در پنجم سپتامبر 1774 در فیلادلفیا گردهم می‌آیند. این نمایندگان خواستار استقلال آمریکا نیستند بلکه تقاضا دارند تا لندن حقوقی را که قانون اساسی انگلیس برای آنها قائل شده است محترم بشمارد. اما جرج سوم پادشاه انگلستان اینطور به قضیه نگاه نمی‌کند. او این کار نمایندگان ایالات آمریکا را نوعی تمرد و سرکشی به حساب می‌آورد که بایستی به شدت آن را سرکوب کرد.
در شب 18آوریل 1775، ژنرال توماس گیج Thomas Gage، که فرماندهی قوای انگلیس را در بوستون به عهده دارد در اجرای فرامین مقامات مافوقش، قسمتی از قوای تحت فرماندهی خود را برای نبرد آماده می‌کند؛ در سحرگاه 19 آوریل این قوا راهی لگزینگتن Lexington می‌شود. هدف فرمانده انگلیسی دو چیز است: یکی دستگیری دو تن از رهبران میهن‌پرستان، یعنی ساموئل آدامز Samuel Adams و جان هنکوکJohn Hancock و دیگری نابود کردن انبار مهمات میهن‌پرستان که در یکی از دهکده‌های حوالی ماساچوست قرار دارد.
با وجود تاریکی شب، حرکت قوای ژنرال گیج از چشم میهن‌پرستان پنهان نمی‌ماند. میهن‌پرستی به نام پل ریویر Paul Revere که الهام‌بخش شعر مشهور لانگ فلو Longfellow شده است برای آگاه کردن دوستانش، با اسب از بوستون حرکت می‌کند و حوالی نیمه شب به لگزینگتن می‌رسد.وهمین حرکت انگلیس منجر به شروع جنگ استقلال آمریکا شد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
kaydan
kaydan
1396/01/14

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی رؤیا و تاریخ: آمریکا در دو قرن

تعداد دیدگاه‌ها:
3
کتاب بسیار خوبی است
کاش امکان دانلود آن وجود داشت
[quote='bmiboy']سپاس بابت تمامی زحماتتون[/quote]
خواهش میکنم دوست عزیز.
رؤیا و تاریخ: آمریکا در دو قرن
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک