رسته‌ها
نامه فرهنگستان - شماره 1 تا 4
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 12 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 12 رای
گروه نویسندگان

این مجموعه حاوی شماره‌های 1 تا 4 این فصلنامه است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
765
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Daftarpour
Daftarpour
1395/12/30
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نامه فرهنگستان - شماره 1 تا 4

تعداد دیدگاه‌ها:
3
از مدیریّت محترم کتابناک استدعا می‌کنم با بزرگواری ذاتّیشون این 3 نظر اشتباه یا حشوآمیز من بیچاره رو حذف کنن. باید می‌گفتم "در نرم‌افزار آکروبات، گزینه‌ای که معادل TOC یا فهرست هست آیکن سمت راست پایین است" که متأسّفانه بیماری گاهی اینجور خاطرم رو پراکنده می‌کنه که فکر و حرفمو فوراً فراموش می‌کنم.
هرچند این برنامه مزایایی بر آکروبات داره، حتماً لازم نیست. آکروبات هم می‌تونه اون فهرست نوع دوّمو نشون بده ولی اشارۀ منِ حقیر به TOC به این امکان در نرم‌افزار مورد نظره. از همه‌تون معذرت می‌خوام. بیماری تمرکز حواس برای آدم نمیذاره. توی آکروبات چیزی که کار TOC رو انجام میده اون آیکن سمت راست پایینه. ولی باز هم ضرری نداره. از جملۀ امکانات دیگۀ این نزم‌افزار تغییر رنگ زنندۀ سفیدِ زمینۀ کتابها به رنگ زرده که سبب میشه چشمتون دیرتر آب‌مروارید بیاره یا ضعیف بشه.
⚠️ فهرست در فایل کتاب‌های pdf
جستجوی مطالب کتاب‌های مرجعی مانند فرهنگ‌های لغت یا مجموعه‌های مقالات بدون فهرست الفبایی یا فهرست مقالات کار چندان آسانی نیست. این بنده برای کتاب‌هایی مانند "غلط ننویسیم" و شماره‌های مختلف "نامۀ فرهنگستان" و خیلی کتاب‌های دیگر، جهت استفاده در گوشی و تبلت‌های سامسونگ و نیز کامپیوتر، یکی از دو نوع فهرست‌هایی که می داند ترتیب می‌دهد: ۱) ایجاد لینک لمسی بر روی مطالب فهرست مندرجات کتاب‌ها، ۲) ایجاد نشانه یا bookmark در خارج از کتاب‌ها امّا در درون فایل کتاب‌ها. برای برنامۀ آکروبات بر روی کامپیوتر، استفاده از این هر دو نوع فهرست عملی است ولی برای همین برنامۀ آکروبات بر روی گوشی و تبلت سامسونگ فقط از فهرست نوع اوّل می‌توان استفاده کرد. تهیۀ هر دو نوع فهرست برای کتاب‌هایی مانند "نامۀ فرهنگستان" یا "ادبیّات تطبیقی" یا هر کتاب دیگری که خود دارای فهرست هستند میسّر است ولی برای فرهنگ‌های لغت یا کتابی مانند "غلط ننویسم" که دارای فهرست الفبایی نیستند فقط تهیۀ فهرست نوع دوّم امکان دارد.
این حقیر هم برای اکثر کتاب‌ها فهرست نوع دوّم و به ندرت نوع اوّل یا هر دو نوع درست کرده است. متأسّفانه منِ ناچیز امروز که برنامۀ آکروبات تبلت و گوشی را امتحان کردم متوجّه شدم فقط فهرست نوع اوّل برای آکروبات و اکثر برنامه‌های پی‌دی‌اف-خوان قابل شناسایی است. ذیلاً برنامۀ بی-اف-ریدر و دو برنامۀ الحاقیِ دیگرِ آن تقدیم حضور مبارک شما می‌شود که برنامۀ شمارۀ ۱ (یعنی 1BFReader) برنامۀ اصلی و عموماً برای قرائت متون است و دو برنامۀ دیگر خصوصاً یکی برای فایل‌های pdf و یکی هم فایل‌های djvu لازم است. برای بهره‌مندی از فهرست‌های نوع دوّم کتاب‌ها استدعا می‌کند به جز برنامۀ اصلی (شمارۀ ۱)، برنامۀ شمارۀ ۲ را هم بعد از اصلی نصب بفرمائید. چنانچه گاهی با فایل کتاب‌هایی از نوع djvu هم روبرو می‌شوید، برنامۀ الحاقی شمارۀ ۳ را هم نصب کنید ولی نصب برنامه‌هایی که با شمارۀ ۱ و ۲ مشخص شده‌اند، یعنی دو برنامۀ نخست و با رعایت ترتیبشان، برای قرائت و بهره‌مندی از فهرست نوع دوّم فایل‌های pdf ضروریست.
این برنامه در اصل رایگان نیست ولی با لطایف‌الحیَل به صورت رایگان در آمده است. خواهشمند است بعد از نصب این برنامه و الحاقاتش، بر روی گوشی و تبلتتان برنامۀ آکروبات را از حالت پیشفرض default برای فایل‌های پی‌دی‌اف خارج و این برنامه را جایگزین آن کنید. اجازه بفرمائید این برنامه را در جایی روی اینترنت ذخیره و بعد نشانی آنجا را خدمتتان تقدیم کنم.
http://s8.picofile.com/file/8290138150/1_FBReader_Premium.apk.html
http://s7.picofile.com/file/8290138318/2_FBReader_pdf_Plugin.apk.html
http://s6.picofile.com/file/8290138442/3_FBReader_djvu_Plugin.apk.html
نامه فرهنگستان - شماره 1 تا 4
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک