رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

اسطورۀ عصیان: چه گوارا سخن می گوید

اسطورۀ عصیان: چه گوارا سخن می گوید
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 33 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 33 رای
در این کتاب سعی شده فعالیت‌ها، مبارزات سیاسی و دیدگاه‌های 'ارنستو چه‌گوآرا'، به ویژه نقش برجسته‌ی او در مبارزه علیه امپریالیسم، و سامان دهی در جنبش‌های منطقه به تصویر کشیده شود.
«اسطوره عصيان» در واقع مجموعه اى است از سخنرانى ها، مقالات، مصاحبه ها و نامه هايى كه از سال ۱۹۵۹ آغاز مى شود و تا چند ماه پيش از آن كه چه گوارا در بوليوى به قتل برسد، ادامه مى يابد. جوزف هنسن در مقدمه كتاب توضيح داده است كه «مولفان اين مجموعه در گزينش مطالب كوشيده اند كه بازتاب وفادارانه اى از «چه» ارائه دهند. همان گونه كه بوده است. يا به همان تركيبى كه متحول شده او را نشان دهند. براى شناخت ديدگاه هاى عملى «چه» از جمله خطا هاى او در برآورد قضاوت هايش لازم است كه بررسى دقيقى از او داشته باشيم.»
گابریل گارسیا مارکز شعری دارد در رثای «ارنستو چه گوارا» به این مضمون که: مرد افتاده بر زمین، مرده، یکی فریاد می زند دلاور برخیز و دلاور بی حرکت می ماند.دو، سه، ده هزار نفر فریاد می زنند، برنمی خیزد.اما همه می خواهند، برمی خیزد. نخستین کس را می بوسد و به راه می افتد. چه گوارا را شاید به عنوان نماد اعتراض بر هر پرچمی بنشانند، اما نگاه انسانی و مهربان اوست که همه را می خواند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1395/12/17
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اسطورۀ عصیان: چه گوارا سخن می گوید

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
اسطورۀ عصیان: چه گوارا سخن می گوید
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک