رسته‌ها
جهان ایران شناسی - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 40 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 40 رای
جهان ایران‌شناسی کتابی است که در آن اصول مورد احتیاج مراکز ایران‌شناسی مختلف جهان گردآوری شده است. در مقدمه هر یک از فصول این مجموعه، تاریخچه روابط فرهنگی ایران با کشور مورد بحث و تاریخچه مطالعات ایران‌شناسی در کشورهایی که سابقه این نوع مطالعات را دارند به طور ممختصر ذکر شده است. کشورهایی که در این مجلد بررسی شده‌اند به ترتیب عبارتند از: آرژانتین، آلبانی، آلمان، اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی (روسیه، اوکراین، آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، استی، ناتارستان، تاجیکستان، ترکمنستان، داغستان، گازاخستان و گرجستان). در این کتاب ابتدا تاریخچه روابط بیان شده، سپس مراکز مطالعات ایران شناسی، مراکز تدریس فارسی، مراکز آثار هنری و نشریات خاورشناسی در کشور مربوط به بحث معرفی شده‌اند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
1516
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1395/11/25

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی جهان ایران شناسی - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
2
[quote='edrishoseini']کتابی بسیار عالی در زمینه ایران شناسی می باشد. این کتاب شامل اطلاعات ایران شناسی در ارتباط با کشورهای آرژانتین، آلبانی، آلمان، اتریش و اتحاد جماهیر شوروی (روسیه و کشورهای تازه استقلال یافته) می باشد. دوره کامل این کتاب شامل 84 کشور می باشد که ،ظاهراً ، متاسفانه بقیه جلدهای مربوط به 79 کشور دیگر به چاپ نرسیده است.[/quote]
ممنون از نظرتون چند تا نکته برای تکمیل فرمایش هاتون: نکته اول اینکه در زمان انتشار این کتاب، جمهوری های آسیای مرکزی و قفقاز هنوز مستقل نشده بودند و سنت ایران شناسی اون ها برگرفته از روسیه بوده. نکته دوم اینکه جلد دوم کتاب هم منتشر شده و شامل کشورهای جهان سوم (عربی، همسایگان ایران، امریکای جنوبی، افریقایی) و شرقی هست. که البته از جلد اول، حجم کمتری دارد و امیدوارم که کتابناک زحمت انتشار الکترونیکیش رو بکشه. نکته سوم اینکه بسیاری از این مراکز امروزه ایران شناسی رو از برنامه مطالعاتی خودشون برداشتن یا اینکه بیشتر به جنبه های سیاسی ایران شناسی در دنیای امروز می پردازن و واقعا لازم هست تا مجددا تحقیقاتی درباره مراکز ایران شناسی جهان و حوزه های مطالعاتی مورد علاقشون به شکل جامع و دایره المعارف گونه انجام بشه.
کتابی بسیار عالی در زمینه ایران شناسی می باشد. این کتاب شامل اطلاعات ایران شناسی در ارتباط با کشورهای آرژانتین، آلبانی، آلمان، اتریش و اتحاد جماهیر شوروی (روسیه و کشورهای تازه استقلال یافته) می باشد. دوره کامل این کتاب شامل 84 کشور می باشد که ،ظاهراً ، متاسفانه بقیه جلدهای مربوط به 79 کشور دیگر به چاپ نرسیده است.
جهان ایران شناسی - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک