رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
ماجراهای جاودان در فلسفه
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 30 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 30 رای
کتاب ماجراهای جاودان در فلسفه دربرگيرنده‌ شرح زندگي و آراي فيلسوفان و متفكراني نظير سقراط، افلاطون، كنفوسيوس، ديوژن، اپيكور، سنت‌پل، اورليوس، اپكتتوس، سنت اگوستين، ابن ميمون، ماكياول، توماس مور و … است. کسانی که نقش مهمی در فلسفه داشتند، عقیده مهمی را بنیان کردند، تاثیر به سزایی برجا گذاشتند یا شیوه خاصی را در زندگی دنبال نمودند. کتاب پیرامون زندگی آنها، اتفاقات جالب زندگیشان، نحوه مرگشان، اعتقاداتشان و … بحث می کند.
ماجراهای‌ فلسفی‌ که‌ این‌ کتاب‌ شرح‌ آن‌ها را به‌ عهده‌ گرفته‌ است‌ از همه سرگذشت‌های‌ِ دل‌انگیز، جذاب‌تر و خواندنی‌ترند؛ زیرا هیچ‌ سیر و سیاحتی‌ پرشورتر از صعود به‌ قله حکمت‌ و دانش‌ و هیچ مسافرتی هیجان انگیزتر از پروازهای فکری و فلسفی نیست. برای کسانی که به ماجراهای مرموز و اسرارآمیز دلبستگی دارند، فلسفه از همه مرموزتر است.

ما که هستیم و از کجا آمده ایم؟
خالق ما کیست و علت آفرینش ما چیست؟

و پرسش هایی از این قبیل که همواره روح ما را در تب و تاب داشته است. این کتاب کسانی را که ذهن روشن و قلبی مشتاق دارند به تماشای بزرگترین و جذابترین درام روحی جهان می خواند و زندگی دراماتیک و شورانگیز بزرگترین فیلسوفان و اندیشمندان جهان را در مدتی قریب دو هزار و پانصد سال، از مقابل نظرشان می گذراند. فيلسوفان حقيقي و پيشرو، مردمي خيال‌پرداز و گوشه‌نشين نبودند كه همواره غرق توهمات و افكار خويش باشند، بلكه سربازاني بي‌باك و پيش‌تازاني متهور و باشهامت بودند كه با ظلم، ستم و ناروايي‌ها به ستيزه و جدال برخاستند و در راه حق و حقيقت؛ فقر و مذلت، شكنجه و تبعيد، استهزاي مردمان و حتي مرگ را با رویی گشاده پذيرا شدند، باشد که حقیقت مردمان را داناتر گرداند و حکمت و دانش آزادشان سازد.
از این روی، در این کتاب به شرح وقایع کلی اکتفا نکرده، بلکه سرگذشت هر یک از این بزرگان به تفصیل بیان شده تا معلوم شود چگونه در طول تاریخِ فلسفه؛ عقیده تازه ای پدید آمده، افقهای فکری جدیدی گشوده شده، اشتباهات عظیم اصلاح گردیده و سرانجام آدمی به پیروزی های شگرف نائل آمده است. با آنکه سعی بر این است که تا اعمال مورد بحث قرار گیرند نه عاملین آنها، شرح حیات پرماجرای فیلسوفان بخش اصلی کتاب را شامل می شود.
در هر بخش، تصويرِ دل‌انگيز و جان‌دار يك عقيده و فكر در قاب وجود كسی كه آن را به جهانيان عرضه داشته، نشان داده شده است و در تحلیل و بیان این تصاویر فکری، سعي شده تاريكي‌ها و سايه‌ها نيز چون روشني‌ها نمودار گردد؛ زيرا حتي فيلسوفان هم كه از مردمان عادي فراتر و از فرشتگان فروترند، گاه مرتكب كارهايي مي‌شوند كه به دشواري مي‌توان آن‌ها را با معيار افكارشان سنجيد؛ اما حقیقت این است که بیشتر فیلسوفان سعی کرده اند این ظلمتکده خاکی را روشنی بخشند و ما را به سوی کمال انسانی رهنمون گردند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/07/03
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ماجراهای جاودان در فلسفه

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ماجراهای جاودان در فلسفه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک