رسته‌ها
کروکودیل نفسش را حبس میکند
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 12 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 12 رای
حیات بدون ژن
آیا حیات بدون ژن ممکن است ؟
نوشتۀ آدریان وولفسون . ترجمه نسرین صابری
ابتدا ژن بر آمده یا زندگی؟ این پرسش که از جنس مرغ یا تخم مرغ است، تناقضی را در بر دارد که زیست شناسی تکاملی تاکنون به آن نپرداخته است. نویسنده در این کتاب دریچه ای انقلابی بر دیدگاه علمی معاصر باز می کند و نشان می دهد که آنچه بنیادی است اطلاعات است و نه مواد متشکلۀ ژن، و با این دیدگاه هم به گذشته می رود وهم به آینده. نشان می دهد که نیاکان مولکولی ما می توانسته اند صرفا سرشتی شیمیایی داشته و در تراکنش با محیط موجوداتی شبه زنده بوده باشند. در آینده هم چگونگی دیدگاه ما می تواند دستکاریهایی انسانی بر حیات را دگرگون کند.
نویسنده که برساخته سرترین دانشگاهها و کانونهای پژوهشی انگلستان است این دیدگاه انقلابی را در زیست شناسی تکاملی، با شیوه یی شیوا و خیال پردازانه با انبانی سرشار از نمونه های شیرین و جذاب ، می پروراند و آن را برای خوانندۀ کارشناس و ناکارشناس به یکسان مفید می سازد.
اگر قرن هجدهم را قرن مکانیک ، قرن نوزدهم را قرن ترمودینامیک و قرن بیستم و بیست و یکم را عصر اطلاعات بنامیم ، دیدگاه انقلابی نویسنده، بهترین نماینده پژواک عصر اطلاعات در زیست شناسی تکاملی است. وی نشان می دهد که به جای دیدن واحدهای موادسازندۀ حیات، بایستی به ژرفای واحدهای اطلاعات انباشته در آن برویم و برآن تمرکز کنیم. یقیناً این کتاب سرآغازی بر عصر جدید مطالعات زیست شناسی در جهان خواهد بود.
کتاب با نثری کارشناسانه و روان توسط خانم نسرین صابری به فارسی در آمده و ناشر نیز با رعایت بودجۀ دانش دوستان آن را به شیوه یی مناسب و ارزان به نشر در آورده است.
کتاب حیات بدون ژن نوشته آدریان وولفسون دارای فوق دکتری در بیولوژی که توسط نسرین صابری ترجمه شده است با نام "کروکودیل نفسش را حبس می کند " چاپ شد .اینکتاب داستان شیرین و شگفت آوری را از حیات از اغاز شرح و نشان می دهد که حیات پیش از ژن به چه صورت بوده است .ممکن است برخی از مباحث کتاب سنگین به نظربرسد ولی در مجموع با کمک داستانهای تخیلی بسیاری از مفاهیم شیرین شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
261
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
na_saberi
na_saberi
1395/11/25

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کروکودیل نفسش را حبس میکند

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
کروکودیل نفسش را حبس میکند
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک