رسته‌ها
بحران دموکراسی در ایران
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 46 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 46 رای
بررسی دولت های دوره ی سلطنت پهلوی دوم از آغاز تا کودتای بیست و هشت مرداد
پژوهنده در اثر حاضر حوادث سال‌های 1299تا 1305را تجزیه و تحلیل می‌کند. این دوره شامل واقعه کودتای رضاخان تا تاج‌گذاری او و انقراض قطعی سلسله قاجار است . در کتاب همچنین اقدامات رضاخان و نقش و دخالت انگلیسی‌ها در جریان کودتا، نیز همدستان رضاشاه در براندازی خاندان قاجار و نقش بعدی اینان در تنظیم و اجرای برنامه‌های تازه کشور، براساس مجموعه‌ای از اسناد و منابع جدید و کمتر شناخته شده ارزیابی می‌شود .
کتاب با عکس‌هایی از شخصیت‌های سیاسی دوران مورد بحث همراه گشته و در بخش پایانی با عنوان((سخن آخر)) شرح اجمالی رویدادهای مهم دوران رضاشاه تا کناره‌گیری او در 1320ش درج گردیده است .
صفحات پایانی کتاب به یادداشت‌ها، مراجع، کتاب‌شناسی فارسی و خارجی و فهرست نام‌ها اختصاص یافته است . نویسنده در مقدمه کتاب اذعان می‌دارد در این اثر سعی نموده تصویری متعادل از عملکرد رضاخان ارائه دهد .
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
522
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
settareh
settareh
1395/09/26
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بحران دموکراسی در ایران

تعداد دیدگاه‌ها:
1
در این کتاب توسط مولف تحلیل های بسیار جالبی در زمینه دموکراسی و دلایل شکست آن درجامعه ایرانی شده، سپاس از شما خانم ستاره بابت بارگذاری و آپلود این کتاب در کتابناک، پیشنهاد میکنم علاقمندان به تاریخ و فلسفه سیاسی این کتاب رو مطالعه نمایند.
بحران دموکراسی در ایران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک