رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

سفرنامه، خاطرات ایران و یادنامه آشی کاگا آتسواوجی

سفرنامه، خاطرات ایران و یادنامه آشی کاگا آتسواوجی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 29 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 29 رای
خاطرات و شرح سفر آشی کاگا، ایران شناس ژاپنی، که نخستین بار در سال 1313 به ایران سفر کرد. برخی از مقالات آشی کاگا و مطالبی از دیگران به یاد او نیز بخش هایی از کتاب را تشکیل می دهند.
آشی کاگا. آتسو اوجی' (1901 ـ 1983 م.) از پیشگامان ایران شناسی در ژاپن بود. در جوانی زبان سانسکریت را فراگرفت و سپس زبان‌های اوستایی و پهلوی را در فرانسه آموخت. در سال 1313, برای شرکت در جشن هزاره فردوسی به ایران سفرکرد و مدت 10 ماه در ایران ماند. در این مدت از شهرهای اصفهان, یزد, شیراز و مشهد و تهران و بسیاری شهرهای مسیر دیدار کرد. سفرنامه و برخی یادداشت‌های این کتاب حاصل همین مسافرت اوست. او سال‌ها استادی دانشگاه کیوتو و ریاست دانشکده ادبیات آن دانشگاه و ریاست انجمن مطالعات جنوب غربی آسیا را بر عهده داشت. در این کتاب, سفرنامه, خاطرات و یادداشت‌های نامبرده درباره ایران با مقدمه‌ای درباره زندگی و آثار آشی کاگا به چاپ رسیده است. کتاب از چهار 'بهره' (بخش) تشکیل شده است. در بهره نخست که به زندگی و آثار نامبرده اختصاص دارد. از تبار آشی کاگا, سال‌های نوجوانی, علاقه و توجه او به فرهنگ و مردم ایران, حال و هوای زندگی در ایران, علاقه او به عماد الکتاب, و جشن هزاره فردوسی صحبت شده است. در بهره دوم, سفرنامه اشی کاگا در ایران در سال 1313 که از بغداد به تهران و از آنجا به مشهد بوده ترجمه شده است. بهره سوم شامل مقالات آشی‌کاگا درباره ایران است که عناوین آن‌ها از این قرار است: با من به ایران بیایید؛ ایران سرزمین آتش (جاوید)؛ یاد نیشابور و زیارت تربت خیام‌؛ شاعر نیشابور؛ خاطره‌ام از اصفهان‌؛ آسیا در برابر تجدد. در بهره چهارم مجموعه‌ای از نوشته‌های دیگران درباره آشی کاگا فراهم آمده است. صفحات پایانی, فهرست منابع و عکس‌هایی از آثار و اشیای مربوط به نامبرده به چاپ رسیده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1395/11/04

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سفرنامه، خاطرات ایران و یادنامه آشی کاگا آتسواوجی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
سفرنامه، خاطرات ایران و یادنامه آشی کاگا آتسواوجی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک