رسته‌ها
Persian Mythology
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 27 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 27 رای
کتابی باارزش از پرفسور جان راسل هینلز که دو برگردان‌ فارسی از آن با نام «شناخت اساطیر ایران» از طرف ژاله آموزگار و همچنین باجلان فرخی در دسترس می‌باشند.
بیشتر
در کشور شما در دسترس نیست
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Behruz67
Behruz67
1395/08/15
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی Persian Mythology

تعداد دیدگاه‌ها:
8
با این که لینک دانلود برگردان‌های فارسی این کتاب هنوز آزاد نشده ولی just in case:
لینک شناخت اساطیر ایران با برگردان ژاله آموزگار و احمد تفضلی در کتابناک
لینک شناخت اساطیر ایران با برگردان باجلان فرخی در کتابناک
[quote='Behruz67']
در این صورت، در کنار مطالعه‌ی گرامر و ... بیشتر وقت خود را روی کتاب‌خوانی بگذارید. از کتاب‌های بسیار ساده و کم‌حجم در سطح دبستان یا متوسط آغاز کنید. جمله‌، پاراگراف و صفحه ... به تدریج یادگیری واژگان مورد نیاز به یک کتاب‌خوان حرفه‌ای مبدل خواهید شد![/quote]
گرامرم افتضاحه :(( ولی کتاب داستان های تصویری رو میخونم و سعی میکنم ترجمشون کنم به نظر من تصاویر باعث میشه درک بهتری از متن داشته باشیم.
کاش انگلیسی از همون دوره ابتدایی اجباری میشد و تلوزیون هم یه شبکه ایجاد می کرد برای کارتون و برنامه ها به زبان انگلیسی تا مردم انگلیسی رو از بچگی می آموختند واقعا انگلیسی دیگه تبدیل به زبان همه انسان ها شده و یادگیریش از نان شب هم واجب تر شده اینو آدم بعدا می فهمه.
بابت اینکه وقت می گذارید و پاسخ می دهید و راهنمایی می کنید خیلی خیلی ممنونم.
[quote='shahin4062'] راستش هدف من مطالعه منابع و کتب انگلیسی است که به شدت به آنها نیازمندم و در فارسی در برخی زمینه ها منابع جامع وجود ندارد و دلیل پرسش هم این بود که بدانم دوستان انگلیسی را چگونه آموخته اند تا من هم از تجربیات آنها استفاده کنم چون من خودم که هر راهی طی میکنم نتیجه مطلوب نمیگیرم. [/quote]
در این صورت، در کنار مطالعه‌ی گرامر و ... بیشتر وقت خود را روی کتاب‌خوانی بگذارید. از کتاب‌های بسیار ساده و کم‌حجم در سطح دبستان یا متوسط آغاز کنید. جمله‌، پاراگراف و صفحه ... به تدریج یادگیری واژگان مورد نیاز به یک کتاب‌خوان حرفه‌ای مبدل خواهید شد!
[quote='Behruz67']
متاسفانه پاسخ چندان سرراستی نخواهید داشت. می‌توانم به تجربه بگویم که بهتر است از گام نخست برای خود مشخص کنید برای چه منظوری به یادگیری یک زبان دیگر علاقمندید.
در این صورت، نیروی خود را می‌توانید بیشتر بر روی بخش مکالمه‌ی روزمره بگذارید یا عمدتا بر کتاب‌خوانی و شاید ترجمه. یادگیری هر دو در سطح عالی، فرصت بسیار می‌خواهد و فراغ‌بالی که معمولا ماها در وسع‌مان نیست!
به هر رو، من خود از «روزتا استون» بهره‌ی بسیار برده‌ام که متاسفانه بای خریده شود: متن لینک
و مجموعه که به تازگی به کتابناک افزوده شده و جناب دبیرزاده هم ضامن‌اش شده‌اند شاید بیشتر به دردتان بخورد: متن لینک
لینک‌های یادگیری زبان انگلیسی صدای آمریکا متن لینک و بی‌بی‌سی لندن متن لینک هم درس‌های آنلاین جالبی دارند.[/quote]
بسیار بسیار متشکرم از شما
راستش هدف من مطالعه منابع و کتب انگلیسی است که به شدت به آنها نیازمندم و در فارسی در برخی زمینه ها منابع جامع وجود ندارد و دلیل پرسش هم این بود که بدانم دوستان انگلیسی را چگونه آموخته اند تا من هم از تجربیات آنها استفاده کنم چون من خودم که هر راهی طی میکنم نتیجه مطلوب نمیگیرم.
در آخر دوباره از شما بابت پاسخ و راهنمایی هایتان تشکر میکنم.امیدوارم موفق و سربلند باشید:x
[quote='shahin4062']سلام خدمت کاربران عزیز کتابناک
سپاسگزار دوستان می شوم اگر دوستان مسلط به زبان انگلیسی راهنمایی کنند انگلیسی را چگونه بیاموزم از کجا شروع کنم و چگونه این مسیر یادگیری را طی کنم بسیار بسیار ممنون می شوم[/quote]
متاسفانه پاسخ چندان سرراستی نخواهید داشت. می‌توانم به تجربه بگویم که بهتر است از گام نخست برای خود مشخص کنید برای چه منظوری به یادگیری یک زبان دیگر علاقمندید.
در این صورت، نیروی خود را می‌توانید بیشتر بر روی بخش مکالمه‌ی روزمره بگذارید یا عمدتا بر کتاب‌خوانی و شاید ترجمه. یادگیری هر دو در سطح عالی، فرصت بسیار می‌خواهد و فراغ‌بالی که معمولا ماها در وسع‌مان نیست!
به هر رو، من خود از «روزتا استون» بهره‌ی بسیار برده‌ام که متاسفانه بای خریده شود: متن لینک
و مجموعه که به تازگی به کتابناک افزوده شده و جناب دبیرزاده هم ضامن‌اش شده‌اند :) شاید بیشتر به دردتان بخورد: متن لینک
لینک‌های یادگیری زبان انگلیسی صدای آمریکا متن لینک و بی‌بی‌سی لندن متن لینک هم درس‌های آنلاین جالبی دارند.
سلام خدمت کاربران عزیز کتابناک
سپاسگزار دوستان می شوم اگر دوستان مسلط به زبان انگلیسی راهنمایی کنند انگلیسی را چگونه بیاموزم از کجا شروع کنم و چگونه این مسیر یادگیری را طی کنم بسیار بسیار ممنون می شوم
با سپاس از آقای بهروز برای آپلود این کتاب،
آنچه که نوشته های آقای هینلز( نویسنده این کتاب) را از دیگران برجسته تر میکند، بررسی و پژوهش دقیق ایشان از دیدگاه فلسفی و خداشناسی و دینشناسی اسطوره ها است که همانند این نکته مهم را در کتابهای تاریخنگارانی که با فلسفه و تئولوژی آشنا نیستند، کمتر میتوان یافت ،
به نقل از «شناخت اساطیر ایران»‌ نوشته‌ی علی بلوکباشی در «انسان‌شناسی و فرهنگ»:
«در شناخت اساطیر ایران جان هینلز مباحث تاریک و مهمی از تاریخ اسطوره ای ایران و دین ها و آئین های ایرانیان باستان مانند قهرمان- خدایان، اسطوره های دین زرتشتی که بر ثنویت و تقابل نیروهای مینوی و اهریمنی بنیاد نهاده شده اند؛ اسطوره های کیش بدعت گذار زُروانی که نیروهای خیر و شر را در هستی عالی زُروان ( زمان) باهم تلفیق کرده است؛ اسطوره های آئین مهری که سرزمین های پهناوری ازهند تا انگلستان را در دوران کهن دربرمی گرفت؛ پیوند اسطوره با تاریخ یا اسطوره به جای تاریخ؛ باز سازی تاریخ جامعه های بی تاریخ بر بنیاد داده های اسطوره ها؛ ارتباط اساطیر با آئین ها و مناسک آئینی- مذهبی و نماد پردازی در آئین ها؛ و سرانجام در بخش پایانی کتاب، با کنار نهادن پوستۀ بیرونی اسطوره ها و نگرش به هستۀ درونی آنها به شناخت انسان و جهان در اساطیر ایرانی دست می یابد و مفهوم خدا، انسان و جهان در اساطیر را مطرح و بررسی و تحلیل می کند.
در مقدمۀ کتاب که با سه مبحث طرح کلی تاریخ ایران، منابع اسطوره ها و طبیعت اسطوره تنظیم شده است، نویسنده به تأثیرگذاری تنوع اقلیمی ایران در گسترۀ جغرافیایی و پدید آمدن فرهنگ های گوناگون با اسطوره های خاص خود اشاره می کند و می نویسد این فرهنگ ها در غرب از فرهنگ یونان و روم و در شرق از فرهنگ هند و سرزمین های مشرق تأثیرگرفته بودند. نویسنده قصد خود را در نگارش این اثر، ترسیم تصویر کهن عالم و اسطوره های خدایان کهن در ذهن مردم باستان و پرداختن به داستان های نبرد قهرمانان جهان ایزدی با موجودات زیانکار اژده هامنش، و بررسی آموزش های اخلاقی دین زرتشتی و اسطوره های کیش زروانی و مهر پرستی و نقش اسطوره ها در تاریخ و مراسم و آئین های دربارهای شاهان ایران و باورهای شخصی مردم و معتقدان دین ها بیان می کند. به طور کلی کوشش او در این کتاب براین بوده است که تاریخ و اساطیر دورۀ باستان و دورۀ جدید و دین ها و آئین هایِ ازمیان رفته و زنده در ایران را بشناساند.»
PDF
35 مگابایت
Persian Mythology
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک