رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
رودخانه وارونه
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 23 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 23 رای
«تومک» نوجوانی است که در یک روستا مغازه ی بقالی دارد. او آرزو دارد دلتنگی هایش را با سفر به دور دنیا کمتر کند؛ روزی «هانا» دختری نوجوان به فروشگاه او می آید تا از تومک آب نبات بخرد. تومک عاشق دختر می شود. «هانا» به تومک می گوید رودخانه ای به نام «رودخانه ی وارونه» وجود دارد که هر کسی از آب آن بنوشد، عمرش جاودانه می شود. تومک که علاقه دارد تا دنیا را ببیند و از طرفی عاشق دختر نیز شده است، تصمیم می گیرد تا از پیله ی تنهایی اش بیرون بیاید و دنیا را کشف کند. او درحقیقت در جست وجوی هانا که کسی او را ندیده است و معلوم نیست اصلا وجود داشته است یا نه، راهی یک سفر پرماجرا می شود. مراحل مختلف و جاهای عجیبی مثل جنگل فراموشی، کوه مقدس و جزیره ی غیر واقعی را در مسیر سفرش تجربه می کند؛ تا اینکه به رودخانه ی وارونه می رسد. اکنون قصد دارد تا از آب جاویدان آن بنوشد، اما....

«رودخانه وارونه» با بیشتر رمان های فانتزی نوجوانان، ویژگی های مشترکی دارد. قهرمان داستان در مسیر سفر پرماجرا و پرهیجانش، با عبور از مراحل بسیار سخت، پخته تر و باتجربه تر می شود. سفر و مسیر آن یک تم کلیشه ای، اما اساسی در این گونه رمان هاست. در سفر حقیقی است که نه مبدأ اهمیت دارد و نه مقصد؛ بلکه این مسیر و طول سفر است که انسان را با حقیقت وجودی اش بیشتر آشنا می کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mojtaba1111
mojtaba1111
1395/08/05

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی رودخانه وارونه

تعداد دیدگاه‌ها:
1
ژان کلود مورلوا در سال 1952 در آمبر فرانسه زاده شد. او تحصیلاتش را در سوربن فرانسه به پایان برد و اولین رمانش را با نام "جای زخم" در سال 1998 منتشر کرد. وی از آن پس حدود هشت رمان نوشته است. در سال 2006 جایزه دوسنت اگزوپری فرانسه به رمان "نبرد زمستان" اثر ژان کلود مورلوا تعلق گرفت.
رودخانه وارونه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک