رسته‌ها

ناگفته های ابراهیم یزدی از جنگ ایران و عراق - تاریخ شفاهی 2

ناگفته های ابراهیم یزدی از جنگ ایران و عراق - تاریخ شفاهی 2
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 36 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 36 رای
به کوشش : امیر قربانی

وزیر امور خارجه دولت موقت، جنگ ایران و عراق را قابل پیش‌بینی و پیشگیری می‌داند و می‌گوید: «اگر در سفارت آمریکا گروگانگیری نمی‌شد، صدام جرات نمی‌کرد به ایران حمله کند.»
ابراهیم یزدی، در گفت‌وگویی تفصیلی ، فیلم‌های حمید آهنگران، مسئول صدا و سیمای خوزستان از تحرکات نظامی ارتش عراق در مرزهای جنوبی و گزارش‌های افسران عراقی به علی شمس اردکانی، سفیر ایران در کویت را دو منبع دولت بازرگان برای کسب اطلاع از آمادگی عراق برای حمله به ایران عنوان کرد و گفت اطلاعاتی که جورج کیو، مامور سیا در مذاکره با بازرگان، یزدی و عباس امیرانتظام درباره عراق ارائه داد، برای هیات ایرانی تازگی نداشت.
دبیرکل نهضت آزادی ایران همچنین به انتقاداتی که به مواضع این تشکل در دوره جنگ تحمیلی می‌شود نیز پاسخ داد و گفت: «نهضت آزادی ۶۳ سند درباره جنگ دارد که در همه آن‌ها دو موضوع را از هم تفکیک کرده‌ایم؛ یکی مخالفتمان با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر است و دیگری حمایت بی‌دریغ از رزمندگان که با تمام قدرتشان به جنگ رفتند. ما از فداکاری‌هایشان تجلیل کردیم و ارج نهادیم و برای آن‌ها هم ارزش قائل هستیم.»
و .......
و
متن کامل مذاکرات ابراهیم یزدی با صدام حسین و سعدون حمادی ( وزیر امور خارجه عراق ) بعد از 35 سال منتشر شد
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
62
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
amirghorbani
amirghorbani
1395/07/02
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ناگفته های ابراهیم یزدی از جنگ ایران و عراق - تاریخ شفاهی 2

تعداد دیدگاه‌ها:
2
ابراهیم یزدی در خاطرات خود که مدتیست در چند مجلد تالیف و چاپ گردیده در رابطه با رابطه آقای خمینی با آمریکا در اوایل انقلاب و چه در رابطه دلایل آغاز جنگ و برخی نظرات دیگر بجز دروغ و قلب واقعه چیزی نگفته است. در واقع او خود از جمله افرادی بود که باعث گردید ایران در طی چندین دهه شاهد چنین بلایا و چنین بحرانهایی باشد. امثال یزدی خائنینی هستند که تاریخ ایران هرگز آنها را فراموش نخواهد کرد.
ناگفته های ابراهیم یزدی از جنگ ایران و عراق - تاریخ شفاهی 2
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک