رسته‌ها

پنج روز بحرانی: خاطرات اردشیر زاهدی از کودتای 28 مرداد - تاریخ شفاهی 1

پنج روز بحرانی: خاطرات اردشیر زاهدی از کودتای 28 مرداد - تاریخ شفاهی 1
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 53 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 53 رای
به کوشش : امیر قربانی

از من خواسته‌اید که آنچه از وقایع ۲۵ تا ۲۸ مرداد سال ۳۲ به خاطر دارم بنویسم و جریاناتی را که منجر به حوادث آن چند روز گردید تشریح کنم. بنده هم پذیرفتم، ولی هم اکنون که قلم به دست گرفته‌ام و قصد انجام این منظور را دارم حقیقت امر این است که خودم را با سه مشکل مواجه می‌بینم: اول اینکه باید اذعان کنم در نویسندگی، بخصوص آنطوری که مورد نظر شما روزنامه‌نویس‌هاست، تسلط ندارد و خودم را قادر به تجسم وقایع جالب آن روز‌ها و صحنه‌های گوناگون و مختلف آن نمی‌بینم. ثانیا چهار سال از حوادث تاریخی آن ایام می‌گذرد و یقینا حافظه من یاری نخواهد کرد که جزئیات امر را تشریح کنم و تمام زوایا و جوانب آن را در این یادداشت‌ها ملحوظ بدارم. ثالثا در این قیام و رستاخیز عمومی جمعی از شایسته‌ترین مردان وطن‌پرست و شاه‌دوست مجاهدت و از خود گذشتگی کردند که ذکر نام و شرح جانبازی آنان در این مختصر میسر نخواهد بود و احتمال دارد رنجشی حاصل نمایند.

بنابراین از عموم خوانندگان شما و هموطنان عزیزم استدعا دارم با در نظر گرفتن سه موردی که ذکر شد چنانچه نقص و عیب و یا اشتباهی در این یادداشت‌ها ملاحظه فرمودند بر من خرده نگیرند و به دیده اغماض نگرند.

مهندس اردشیر زاهدی
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
97
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
amirghorbani
amirghorbani
1395/06/22

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی پنج روز بحرانی: خاطرات اردشیر زاهدی از کودتای 28 مرداد - تاریخ شفاهی 1

تعداد دیدگاه‌ها:
3
با سلام کتاب بسیار مفیدی است از تاریخ معاصر ایران مربوط به حوادث سال ۱۳۳۲ شمسی
[quote='هیرکان']آه جناب قربانی!
کوشش های جناب قربانی در روشن نمودن مشعل دانش و خرد بسیار ستودنی بوده و یادآور اصحاب بغتنامه در فرانسه قرن هژدهم , عصر روشنگری, می باشد.[/quote]
ابتدا از شما دوست عزیز تشکر می کنم اما آنچه را که تعریف کرده اید نیستم . اندیشمندان و فیلسوفان زمان روشنگری هر یک برای خود شخصیت والایی بودند
که مقایسه خود با آنها را توهین به مقام والای آنها می دانم .
آه جناب قربانی!
من این سری خاطرات اردشیر زاهدی را در سری اطلاعات ماهانه سال 1332 بار ها خوانده ام.
اطلاعات هفتگی تا پیش از بیست و هشت مرداد و چند سال پس از ان بسیار خواندنی بوده و اکنون در کنار سالنامه دنیا یکی از ماخذ های تاریخ معاصر به شمار می رود.
کوشش های جناب قربانی در روشن نمودن مشعل دانش و خرد بسیار ستودنی بوده و یادآور اصحاب بغتنامه در فرانسه قرن هژدهم , عصر روشنگری, می باشد.
پنج روز بحرانی: خاطرات اردشیر زاهدی از کودتای 28 مرداد - تاریخ شفاهی 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک