رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
مناسبات راهبردی ایران و چین
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 7 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 7 رای
از مقدمه کتاب:
روابط و مناسبات کشورها هم زمینه را برای بروز تهدیدات فراهم می کند و هم سبب شکل گیری فرصت ها می شود. مناسبات کشورها می تواند از دشمنی تا اتحاد در نوسان باشد. روابط سرد و خصمانه نشانه بروز تهدید و روابط گرم و نزدیک نمادی از دوستی و درنتیجه بستری برای شگل گیری فرصت های بیشتر در مناسبات دو کشور است. به صورت سنتی برقراری روابط دوستانه با کشور نمادی از قدرت کشور در عرصه بین المللی و سازو کاری برای افزایش قدرت به شمار می آید. روابط نزدیک با کشورهای دیگر به معنای افزایش فرصت های خود و کاهش فرصت کشورهای رقیب در عرصه بین المللی است. در همین حال بدتر شدن مناسبات خارجی می تواند به بروز تهدیدات بیشتر در عرصه بین المللی علیه امنیت ملی کشور منجر شود.
بررسی و رصد روابط و مناسبات کشورها با یکدیگر و با جمهوری اسلامی ایران یکی از الزامات دیده بانی امنیت ملی است. نوع روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دیگر می تواند به تقویت قدرت ملی یا تضعیف آن منجر شود...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1398/06/10

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مناسبات راهبردی ایران و چین

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
مناسبات راهبردی ایران و چین
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک