رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
ماهیت دولت در جهان سوم
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 14 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 14 رای
از یادداشت مترجم:
اهمیت نقش دولت در تعیین سرنوشت جوامع "عقب نگه داشته شده" غیرقابل انکار است. در عرصه اقتصادی دولت یکه تاز میدان است و با در دست داشتن منابع طبیعی، موسسات تولیدی و توزیعی، انحصارات صنعتی، کشاورزی و تجاری و با سرمایه های کلانی که از منابع دیگر به دست می آورد، هیچیک از سرمایه های خصوصی را با آن توان رقابت نیست. در عرصه اجتماعی همه جا حاکمیت دولت مملوس است. روابط میان طبقات و اقشار اجتماعی به جای اینکه توسط مکانیسم های آزاد اقتصادی و سیاسی برقرار شود، عمدتا از طریق دولت و به واسطه دولت تعیین می گردد. دولت از راه حاکمیت بلامنازع بر دستگاه تبلیغاتی، حتی بر چگونگی شکل گیری و تکامل فرهنگی جامعه نیز عمیقا تاثیر می گذارد.
علاوه بر اینها در "جوامع دنیای سوم" دولت بزرگترین موسسه اشتغال اجتماعی را تشکیل می دهد. در این جوامع معمولا بین 25 تا 40 درصد کل جمعیت شاغل، مستقیما در استخدام دولت قرار دارد. ولی رغم این نقش خارق العاده و پر اهمیت، بررسی هایی که تاکنون درباره دولت در جوامع "عقب نگه داشته شده" انجام یافته، گرفتار کمبودهای اساسی است. علت این امر را باید در فقدان فرضیه های لازم تئوریک جستجو کرد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1398/04/25

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ماهیت دولت در جهان سوم

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ماهیت دولت در جهان سوم
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک