رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
باهم اندیشیدن، راز گفتگو
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 13 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 13 رای
نویسنده: مارتینا و یوهانس هارتکه مایر، ل. فریمن دوریتی

رویکرد جدید فرهیختگان و درد آشنایان جهان به گفتگو (دیالوگ) از درون فرهنگی گرفته تا بین تمدنی، همه حکایتی است از نیاز کنونی انسان معاصر به تفاهم و همفکری و بل همدلی. بشر عصر حاضر از رو در رویی با مسائل و مشکلات مختلف، از بحران‌ها و تاریکی‌ها، از تفرقه‌ها و دشمنی‌ها، از خودخواهی‌ها و برتری طلبی‌ها خسته و افسرده گشته، در پی یافتن راه حل بوده و در جستجوی دستیابی به معنای زندگی است؛ از هر طرف در جستجوی «کوکب هدایت» است و پس از تجربه‌های ناکام و پیمودن راه‌های بی‌سرانجام، به این نتیجه رسیده است که راه رسیدن به «مقصود» در «گفتگو» نهفته است.
رهایی از بحران‌ها با گفتگو میسر خواهد شد و نیز تبیین و تشریح و تصحیح راه و مقصد در گفتگو و از طریق آن صورت خواهد گرفت. با زورگویی و زورمداری و تحمیل نظرات خود و بی‌توجهی به آرای دیگران، نمی‌توان در راه هدایت گام نهاد و پاسخگوی نیازهای زمان بود.
با وجود آنکه در دنیای نوین، وسایل و ابزار ارتباط جمعی پیشرفت زیادی کرده، ولی هیچکدام از آنها باعث تفاهم بیشتر بین انسان‌ها نشده است؛ به عبارت دیگر، وسایل و ابزار ارتباطات روز به روز فربه‌تر شده ولی چگونگی ارتباط میان افراد و جماعات، سیر انحطاط و قهقرایی داشته است. این امر نشان می‌دهد که تنها با رد و بدل کردن اطلاعات بین انسان‌ها، تفاهم و همدلی بین آنها حاصل نمی‌گردد، بلکه این مهم به لوازم دیگری نیازمند است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/06/07

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی باهم اندیشیدن، راز گفتگو

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
باهم اندیشیدن، راز گفتگو
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک