رسته‌ها

یادداشتهای استاد مطهری - جلد 3 از بخش الفبائی: حروف : ح ، خ

یادداشتهای استاد مطهری - جلد 3 از بخش الفبائی: حروف : ح ، خ
امتیاز دهید
5 / 4
با 24 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4
با 24 رای
کتاب یادداشتهای استاد مطهری - جلد سوم از بخش الفبائی : حروف : ح ، خ

این مجموعه شامل یادداشتهای استاد شهید در دو بخش حروف الفبایی و موضوعی و مشتمل بر مطالب گوناگونی است که از نظر اختصار و طولانی بودن مختلفند، به طوری که گاه در حد فیش برداری است و اجمالأ به مطلبی اشاره شده است و گاه به صورت یک مقاله است. در مجموع، این یادداشتها راهنمای مفیدی برای پژوهشگرانی است که در صدد پژوهش در حوزه های مختلف مطالعات اسلامی هستند. مجلدات 1 تا 7 به یادداشتهای الفبایی اختصاص دارد و از جلد 8 به بعد یادداشتهای موضوعی را تشکیل می دهد که درباره مباحثی همچون توحید، اسلام، قرآن ، سیره نبوی، امامت، فطرت، اخلاق، عرفان و ... بحث شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
485
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
simin
simin
1395/05/24
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی یادداشتهای استاد مطهری - جلد 3 از بخش الفبائی: حروف : ح ، خ

تعداد دیدگاه‌ها:
10
تا آنجا که می بینم اینجا "نظرات ضد دین" آزادانه منتشر می شود. تنها "توهین به دین و مقدسات" است که اجازه انتشار ندارد که طبعاً در یک تارنگار مجاز و رسمی این مساله قابل درک است.
این که آقای mahan bahram khan کامنت من رو لایک زده، مطلقا برای من بی اهمیت هست. من حرف این آقا رو قبول ندارم و تا حالا هم از کامنت هایش چیزی یاد نگرفته ام. لایکش هم برای من فاقد ارزشه. این رو گفتم تا حرفم رو به حساب دفاع از این آقا نذارید.
صحبت من فقط با شخصی هست که از لب فروبستن دانایان شکایت داره بدون اینکه متوجه دلایل این سکوت باشه.
بدرود.
[quote='simin']کاربر محترم ! من به عنوان یک عضو و یک کاربر سایت دیدگاه گذاشتم ، اما شما چطور؟ به چشم یک کاربر و عضو ، به دیدگاهم نگاه کردید؟ یا به حساب گذشته خودتان و دیدگاه هایتان که ویرایش شد، برخورد کردید ؟ پس اشتباه نبود که گفتم ، دانایان لب فرو بسته اند..... در ضمن مشکل شما این است که وقتی در سایتی بر اساس قوانین اش با فرد برخورد می شود فکر می کنید ، طرف، خود حکومت است و الی آخر .... تا وقتی افرادی باشند که محتوای یک اثر را فدای عناد با شخص یا اشخاص و یا تنفر شخصی خویش از دین می کنند و ابراز می کنند که ملاک در توجه به یک اثر، محتوای آن اثر است، ادعایی بیش نیست. والسلام[/quote]
1. خیر، شما حکومت نیستی. اما همون حکومت شرایطی درست کرده که شما اینجا مجبوری دهن هر فرد منتقد یا ضد دین رو ببندی. (یعنی همون دانایانی که لب فروبستند!)
2. کسانی که تحمل نظرات ضد دین رو ندارند ولی این جا از دیگران توجه به محتوا رو می خواهند، این حرفشون ادعایی بیش نیست. اگر توجه به محتوا رو می خواهید چرا نباید همون افراد ضد دین نظرشون رو در مورد محتوای کتب اسلامی بیان کنند؟
3. دانایان لب فروبسته اند چون عده ای در این کشور فکر می کنند منتقد دین بودن یعنی "تنفر شخصی از دین" یا "عناد با شخص"! یعنی تا این حد حق به جانب!
4. گذشته ی خودم؟! یعنی جز من نظرات هیچ کس دیگه رو حذف و ویرایش نکردید؟!! در ضمن بر عکس شما که ظاهرا خودتان رو دانا می دونید، من خودم رو جزو دانایان نمی دونم. بلکه سعی می کنم از افراد دانا در این سایت یاد بگیرم. البته اگر اجازه کلام به اون ها داده بشه!
[quote='E R S']نقل قول از simin:...زیانی بس بزرگ برای جامعه ای که دانایان لب فرو می بندند...
خود شما مدت ها در این سایت کامنت های کسانی که در مورد خدا و پیامبر اسلام و ائمه شیعیان نظر مثبتی ندارند رو حذف و ویرایش می کردید. به سادگی تمام (در واقع بعضی اوقات به صورت دلخواه!) در کامنت دیگران دست می بردید و حذف می کردید. حالا شاکی هستید که چرا دانایان لب فروبستند؟! یا شاید از نظر شما فقط کسانی که تفسیر رسمی و حکومتی از دین رو قبول دارند دانا حساب میشن؟[/quote]

کاربر محترم ! من به عنوان یک عضو و یک کاربر سایت دیدگاه گذاشتم ، اما شما چطور؟ به چشم یک کاربر و عضو ، به دیدگاهم نگاه کردید؟ یا به حساب گذشته خودتان و دیدگاه هایتان که ویرایش شد، برخورد کردید ؟ پس اشتباه نبود که گفتم ، دانایان لب فرو بسته اند..... در ضمن مشکل شما این است که وقتی در سایتی بر اساس قوانین اش با فرد برخورد می شود فکر می کنید ، طرف، خود حکومت است و الی آخر .... تا وقتی افرادی باشند که محتوای یک اثر را فدای عناد با شخص یا اشخاص و یا تنفر شخصی خویش از دین می کنند و ابراز می کنند که ملاک در توجه به یک اثر، محتوای آن اثر است، ادعایی بیش نیست. والسلام

[quote='simin']...زیانی بس بزرگ برای جامعه ای که دانایان لب فرو می بندند...[/quote]
خود شما مدت ها در این سایت کامنت های کسانی که در مورد خدا و پیامبر اسلام و ائمه شیعیان نظر مثبتی ندارند رو حذف و ویرایش می کردید. به سادگی تمام (در واقع بعضی اوقات به صورت دلخواه!) در کامنت دیگران دست می بردید و حذف می کردید. حالا شاکی هستید که چرا دانایان لب فروبستند؟! یا شاید از نظر شما فقط کسانی که تفسیر رسمی و حکومتی از دین رو قبول دارند دانا حساب میشن؟
من قبلا کتب مطهری رو مطالعه کردم تنها چیزی که فهمیدم اینه که در حال توجیه و تفسیر یه مطالبیهکه احتیاجی به توجیه و تفسیر ندارن!

در سایت وزین کتابناک با سابقه ای از آپلود کتاب ها، شاهد حضور کاربرانی آگاه و روشن اندیش بوده و هستم که بنا بر ویژگی اصحاب علم و تعقل ، همواره با این تفکر که آزاد اندیشی در توجه به محتوای اثر و نه عناد بر گوینده و یا عنوان اثر ( که چنین جهت گیری خاص کوته بینان روزگار است) است، محتوا را به نقد می کشیدند و چه بسار گرمی بازار نقد در کتابناک از رهگذر همین روشن بینی بود و بر آگاهی و تشویق کاربران گرامی در ورود به دایره بحث و گفتگو می افزود و تشویقی برای پابلیشرها در اشاعه فرهنگ و نشر کتابخوانی ...
زیانی بس بزرگ برای جامعه ای که دانایان لب فرو می بندند و جاهلان، باطن (محتوا) را به چوب ظاهر (عنوان و مولف) می رانند...

واقعا هنوز کسی هست که کتابهای مطهری رو بخونه؟:-(
یادداشتهای استاد مطهری - جلد 3 از بخش الفبائی: حروف : ح ، خ
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک