رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

بررسی پوشش خبر رسانه یی بین المللی

بررسی پوشش خبر رسانه یی بین المللی
امتیاز دهید
5 / 5
با 2 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 5
با 2 رای
"بسیاری از ما فکر می کنیم که واقعیت های اجتماعی همان چیزهایی هستند که از طریق رسانه ها به ما می رسند. اما حقیقت این است که جهان بینی رسانه ها، جهان بینی دقیق و قابل اعتمادی نیست. علی رغم تصور ما که گمان می کنیم رسانه ها با بی طرفی کامل صرفا برای آگاه ساختن مخاطب در تلاش و تکاپو هستند، امروزه رسانه ها بیش از هر زمان دیگر تحت تاثیر اغراض و اهداف سیاسی و اقتصادی و منافع خاص گروهی، جاه طلبی ها و قدرت طلبی ها قرار دارند."
این سرآغاز مقدمه ای است که دکتر رحمان سعیدی در ابتدای کتاب "بررسی پوشش خبر رسانه ای بین المللی" نوشته است. او می افزاید: "تصویرسازی مطابق با منافع سیاسی و اقتصادی گروه های قدرتمند در سطح جهانی که از امکانات گسترده تر، فناوری و توانایی بکارگیری افراد متخصص و نیروهای کیفی در امر اطلاع رسانی در رسانه های بین المللی برخوردار هستند، حائز اهمیت فراوان است. این امر مسئله پوشش خبری و اهداف صاحبان قدرت در سطح بین المللی را که گستره وسیعی از مردم جهان در معرض اخبار و گزارش های آنها بطور مستقیم یا غیرمستقیم قرار می گیرند پیچیده تر می کند و لزوم شناخت و تجزیه و تحلیل این پدیده مهم اجتماعی و آثار و تبعات و کارکردهای آن می تواند برای آحاد مردم جامه و به خصوص دست اندرکاران مسائل اجتماعی و متخصصان علم ارتباطات جالب و قابل ملاحظه باشد."
کتاب با چند تعریف و اصطلاح رسانه ای بین المللی شروع می شود. در این بخش مدل های معاصر خبری و روزنامه نگاری توسعه یافته معرفی و بررسی شده است. سپس پیشینه تاریخی تصویرسازی کشورهای غربی از اسلام در دو بخش ارائه شده و در ادامه با شرق شناسی استعماری و تصویر منفی رسانه های غربی و نیز دیدگاه های انتقادی در مورد تصویرسازی مخدوش رسانه های غربی آشنا می شویم.
روش های تحقیقات منتقدان رادیکال غرب و جهان سوم درمورد پوشش خبری، تکنیک های مورد استفاده در دروازه بانی خبر، محققان امریکایی و سمت گیری رسانه های غربی در ارتباط با جهان سوم، پوشش خبری انقلاب اسلامی و... از دیگر سرفصل های این کتاب است.
در این کتاب نمونه ها و مثال های زیادی از رویدادهای خبری مربوط به ایران و نظام بین الملل و الگوهای پوشش خبری آنها در رسانه های داخلی و خارجی ذکر شده که به کتاب بعد علمی و آموزشی داده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1398/02/02
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بررسی پوشش خبر رسانه یی بین المللی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
بررسی پوشش خبر رسانه یی بین المللی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک