رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
جریان سلفی زیدی
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 15 رای
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 15 رای
زیدیان در امامت نقلی مسلک اند و دلیل عقلی را قبول ندارند(برای نمونه قاعده لطف را قبول ندارند) امام علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را به خاطر حدیث ثقلین و سایر احادیث وارده قبول دارند و بعد از عاشورا برای امام بودن منتظر بودند که قیامی صورت بگیرد امام حسن(ع) هر چند قیام نکرد ولی به عنوان امام قبول دارند چون امامت وی منصوص است.
زیدی ها عترت (در حدیث ثقلین) را همه فرزندان پیامبر می دانندغیر از امام علی(ع) امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بقیه امامان را معصوم نمی دانند امامان ما را به عنوان شخصیت علمی قبول دارند ولی به عنوان امام قبول نمی کنند.
امام زیدی ها عدد معینی ندارد از نظر زیدی ها هر سیدی می تواند مهدی(عج) باشد امام خمینی(ره)، آیت الله خامنه ای، سید حسن نصرالله و مقتدی صدر از نظر زیدی ها امام هستند.
مشکل زیدی ها با ما شیعیان این است که اگر امام خمینی(ره) به امام غائب معتقد نبود و خود را امام می نامید وی را قبول می کردند مشکل شان این بود که امام خمینی(ره) خود به امام غائب دیگری معتقد بود.
همه شرایط رهبری که در قانون اساسی ماست به علاوه سیادت را برای شرایط رهبری خود شرط می کنند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/02/04

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی جریان سلفی زیدی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
جریان سلفی زیدی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک