رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
جشن نامه استاد ذبیح الله صفا
امتیاز دهید
5 / 5
با 8 رای
امتیاز دهید
5 / 5
با 8 رای
این مجموعه که مشتمل بر مقالات گوناگون در باب ادب، زبان، تاریخ و فرهنک ایران است، به پاس خدمات فرهنگی استاد “ذبیح الله صفا” فراهم آمده است. در مقدمه این مجموعه دکتر “محمد ترابی“ آثار و خدمات فرهنگی “دکترصفا“ را بر می شمارد.
عناوین برخی مقالات بدین قرار است:
مانی و حکمت و اعمال و علم و حکمت /محسن ابوالقاسمی، سفرنامه های فارسی تا روزگار استقرار مشروطیت/ایرج افشار، توقیعات عهد ساسانی/احمد تفضلی، سراینده کوش نامه/جلیل متینی، آز و نیاز دو دیو گردن فراز/جلیل دوستخواه، شاعران همشهری و همعصر نظامی/محمد امین ریاحی.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/10/25
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی جشن نامه استاد ذبیح الله صفا

تعداد دیدگاه‌ها:
8
ظاهرا پاسخگو هم ندارد. در ایران عیبی هم ندارد!
البته از نظر فنی نیز، در جستجوی در منابع، مشکلات خاص این مسئله آشکار می شود.
1. برخورد سلیقه ای افراد در درج یا عدم درج آن (خود نویسنده درج بکند یا نکند/ویراستار، طراح ، ناشر درج بکند یا نکند/ مسئول ثبت در فهارس درج بکند یا نکند.)
2. در نویسندگانی که صاحب چندین اثر هستند، و یک اثر با درج این عناوین و اثر دیگر بدون درج این عناوین پیش از اسم، ارائه می شود.
و متعاقبا سؤالاتی نیز پیش می آید:
1. آیا این فرد همان فرد است؟
2. آیا این اثر همان اثر است؟
3. چگونه تمامی آثار فرد در فرآیند جستجو یافته شود؟
طبق قوانین ثبت احوال ایران هیچ فردی اجازه ندارد سید را به ابتدای نام فرزندش اضافه کند. این واژه سید هم که برای برخی درج می شود به شکل وراثتی و از سوی تنها پدر دارای ویژگی سید، به فرزند منتقل می شود و به هیچ وجه جزئی از نام فرد تلقی نمی شود. اگر واژه سید که دربردارنده مفهوم و بار ارزشی خاص برای فرد است در سیستم های کتابخانه ای و بصورت عام در فهارس قید گردد. می بایستی عناوینی چون دکتر، استاد، مهندس نیز که دربردارنده مفهوم و بار ارزشی خاص برای فرد است، درج گردد. از طرفی اگر دیدگاه نتیجه گرا و بقول معروف انظر الی ما قال داشته باشیم، که دیدگاه علم و معرفت نیز همینگونه است، نیز درک بیهوده بودن درج این واژه ها ساده تر می نماید. چه بسا خوانندگانی نیز همیشه هستند که با نظر به این عناوین قدری با تساهل و قدری با تجاهل به موضوع مورد مطالعه نگریسته اند. درج عنوان پروفسور در موضوعات علمی یا سید در موضوعات مذهبی، علاوه بر این ضربه به خواننده قشری اثر همیشه مورد سوء استفاده تجاری دلالان نشر بوده است. بارها و بارها اثری را دیده ام که عنوان نویسنده و جایگاه علمی عنوان شده از او در جلد، اصلا همخوانی با سطح کیفی محتوا ندارد ولی باعث فروش خیلی خوب شده است.
درج سید پیش از نام نویسنده جایز نیست. مثل درج "لرد" یا "سر" پیش از نام های نویسندگان خارجی است. لطفاً اصلاح نمائید.

اگر اسم کسی در شناسنامه( سید محمد )باشه در روی جلد کتاب با همان نام باشه بازم باید سید ش حذف بشه؟ در اینجاسید جزو اسم اصلی شخص است نه پیشوندی برای اسم.
فکر نمیکنم لزومی برای اصلاح باشه
لطفاً علت اصلاح نشدن را مرقوم کنید. هدف از بیان یک ایراد رفع آن و اصلاح است. آن هم در سایت وزینی مانند کتابناک
درج سید پیش از نام نویسنده جایز نیست. مثل درج "لرد" یا "سر" پیش از نام های نویسندگان خارجی است. لطفاً اصلاح نمائید.
هانیه خانم وقتتون بخیر. اگه میشد تاریخ چند جلدی ایران کمبریج رو هم آپلود کنید عالی میشد.
جشن نامه استاد ذبیح الله صفا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک