رسته‌ها
هدیه عقاب
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 490 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 490 رای
✔️ به دنبال کتاب‌های "تعلیمان دون خوان"، "حقیقتی دیگر" و "سفر به دیگرسو"، و "افسانه‌های قدرت"و "دومین حلقه قدرت"، در نیمه دوم این کتاب کاستاندا شرحی کلی از هدف و ساختار حلقه‌ای از ساحران را که بدون اطلاع خود به آنان وابسته بوده، بیان می‌کند . او در می‌یابد که ساحری که با او برخورد کرده، تنها نبوده بلکه به گروهی متشکل از زنان و مردانـی تعلـق داشته که گروه ناوال را تشکیل می‌داده‌اند .

بخشی از کتاب:
...فلوریندا توضیح داد هنگامی که او یا همتایانش درباره زمان سخن می گویند، به چیزی که توسط حرکت ساعت اندازه‌گیری می‌شود، اشاره نمی کنند. زمان جوهره توجه است و تجلیات عقاب از زمان ساخته شده. بنابراین درست است اگر بگوییم وقتی کسی وارد هر جنبه ای از خود دیگر می شود، با زمان آشنا می‌گردد.

فلوریندا به من اطمینان داد در آن شب به یاد ماندنی، وقتی همه ما با چیدمانی خاص نشسته بودیم، آن‌ها از آخرین فرصت‌شان برای کمک به من و دیگر شاگردان بهره برده بودند تا ما را با چرخ زمان مواجه کنند. او گفت چرخ زمان مانند وضعیت هوشیاری متعالی است که بخشی از خود دیگر است، درست همان طور که هوشیاری سمت چپ بخشی از خود است که با زندگی روزمره سروکار دارد. در بُعد فیزیکی می توان آن را همچون تونلی با طول و عرض بی‌انتها دانست، تونلی با شیارهای انعکاسی که هر شیار بی‌پایان است و تعدادشان نیز انتهایی ندارد. موجودات زنده توسط نیروی حیات وادار می شوند فقط به یکی از این شیارها خیره شوند. خیره شدن به آن شیار، به معنای به دام افتادن توسط آن و زندگی کردن آن شیار است.

او تأکید کرد آنچه که مبارزان آن را «اراده» می‌نامند، به چرخ زمان تعلق دارد. اراده چیزی مانند ساقه رونده یک تاک است، یا شاخکی ناملموس که همه ما دارای آن هستیم. مبارزانی که موفق به چرخاندن چرخ زمان شده‌اند، می‌توانند به هر شیاری خیره شوند و هر آنچه را که می‌خواهند، از داخل آن شیار بیرون بیاورند...



» ۳۵۰ صفحه
» اسکن شده از چاپ اول ۱۳۶۵؛ انتشارات فردوس
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
333
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
just4u_2020
just4u_2020
1388/11/01

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی هدیه عقاب

تعداد دیدگاه‌ها:
18
تصحیح..ذهن صوریست..
درود بر ...چاپخانه امریکا..
بعد از پنجاه سال مطالعه وانجام تمام قوانین عرفان وفرهنگ عتیق..با صراحت اعلام میکنم..بجز کاستاندا تا به امروز راز خلقت و وظیفه انسانی یک آگاه را کسی دیگر نیاورد .واگر باشد پر از اغماض واضافات ذهن صوربست..درو بر چاپخانه دانشگاه امریکا و قوانین انسانی ان..
واما..گناهی که هرگز نبخشیده ام..
اعتمادی ست که به چاپخانه ملی کردم..
شهروحیان..
moha1359 جان
اول بهتره روش تحقیق در علوم مختلف بخصوص علوم اجتماعی رو یاد بگیرید بعد روانشناسی و باستان شناسی و تاریخ
بعد برید سراغ ادیان اینجوری درکتون بهتر میشه
البته من خودم همزمان از همه استفاده کردم
تو پای به راه نه دگر هیچ مپرس خود راه بگویدت که چون باید رفت
مرسی از لطفت این جوری که پیداس من دیر به به ندای ناوال پاسخ دادم
با درود بر دوستان گرامی کتاب های «کارلوس کاستاندا گرا» 12 عدد است: 1- تعلیمات دون حوان 2-حقیقتی دیگر 3-سفر به دیگر سو 4-افسانه های قدرت 5-دومین حلقه قدرت 6-هدیه عقاب 7-آتش درون 8-قدرت سکوت 9-هنر رویا بینی 10-حرکات جادویی 11-کرانه فعال بی کرانگی و یک کتاب «چرخ زمان» که مروری بر 8 کتاب اول اوست. کتاب هایی دیگر در زمینه او از نویسندگان دیگر هم هست که برخی اقتباس از کتاب های اوست مانند دون حوان از زبان دون حوان که روی سایت شما هم هست. دیگر کتاب ها مانند: آیین تولتک ها، کاستاندا و آموزش های دون حوان،آموزش های دون کارلوس و... اما به غیر 12 کتاب فوق توصیه می کنم دوستان گرامی کتاب های نوشته شده توسط گروه او را بخوانند. گروه اصلی ناوال جدید(شاگردان دون حوان) پس از دید غلط دون حوان آبلار(کمین کننده و شکارچی) مبنی بر سه شاخه بودن هاله کارلوس کاستاندا عبارت بودند ار: 1- کارلوس کاستاندا گرا(ناوال-رویابین) 2- کارول تیگز(ناوال زن) 3- فلوریندا دانر گرا(رویابین) 4) تایشا آبلار(کمین کننده و شکارچی). سه کتاب از فلوریندا دانر داریم: 1-رویای ساحره. 2- شابانو 3-.... و یک کتاب از تایشاآبلار به نام «گذر ساحران». کتاب های همراهان او تقریباً با کتاب های کارلوس کاستاندا برابری می کند و هر کدام دیباچه ای هم توسط او دارند. کتاب «چهارمیثاق» (با ترجمه فرشته جنیدی را بخوانید زیرا ترجمه دل آرا قهرمان به طور کل متفاوت و ناقص است!) و «سروری عشق» اثر «دون میگوئل رویز» که خود از دسته جدا ولی با آیین دون حوان است فوق العاده است و توصیه می شود بعد از خواندن کتاب های کارلوس کاستاندا خوانده شود. این حقیر توسط دوستی که قدرت هایی خدادادی داشت چند سال روی ترکیبی از عرفان اسلامی و دون حوان کار کرده ام و آن را به صورت کتابی در آورده ام که 14 سال است به صورت فایل خاک می خورد زیرا اجازه انتشار به آن نمی دهند.(نام اصلی باید دون حوان تلفظ شود نه دون خوان زیرا دون خوان تلفظ اسپانیایی است و در اسپانیایی مکزیکی حرف «خ» به صورت «ح» تلفط می شود). به هر حال از pdf های فوق سپاسگذارم. برخی دوستان گرامی در کامنت های خود گفته بودند فایل های pdf حجم زیادی دارد. هرچند این حقیر توانستم دانلود کنم اما به مدیر سایت پیشنهاد می دهم با نرم افزار بخصوصی که در این زمینه برای تبدیل به تصویر و سپس دوباره pdf کردن هست حجم فابل ها را کم کند. با سپاس فراوان از این که کتاب هایی اینچنین را برای دانلود گذاشته اید و امیدوارم همه کتاب های او روی سایت قرار گیرد. باز هم سپاس
من دارم کتابای مختلف رو می خونم تا عقیده خودم رو خودم انتخاب کنم . از این دین زوری که جامعه می خواد به من تحمیل کنه بیزارم . اگه یه دوست کتابخون توی کتابناک پیدا بشه که به من کمک کنه خیلی لطف می کنه

دوست عزیز، من یه مدت کمی توی جمع ئوستان اهل حوضه علمیه بودم، همونایی که میخوان دینشونو به زور تحمیل کنن.
اون موقع اعتقادی به قرآن و اسلام نداشتم. اما کم کم که یه مقداری با صوفیگری و 12امام مسلمانهای شیعه آشنا شدم،
تا اونجایی که من از این مسائل سر در آوردم (در وافع هیچی!)، میگن که مسیر حق 3مرحله داره:
1.شریعت: که کاملا به دنیای مادی مربوط میشه، روابط اجتماعی صحیح و تمرین برای عدم تعلق به دنیای مادی. بهترین مرجع بادگیریش از نظر من ترجمه تحت اللفظی قرآن هست، که به هیچ وجه تفسیر نشده باشه. ما اعراب جاهلیت نیستیم که کسی بخواد مطلبی رو برامون تفسیر کنه مثل رساله ها.
ترجمه قدیمی آقای الهی قمشه ای قرآنی هست که کمترین تفسیر رو داره و همون تفسیر کمشو توی پرانتز یا پا ورقی نوشته.
2.طریقت: که پیش نیازش عبور از شریعته. طریقت در واقع عدم تعلق به هیچ چیزه. مثلا در قرآن نوشته شده که باید هر فرد از خمس مالش بگذره(یعنی در مرحله شریعت)، یعنی 20%،اما در طریقت باید از 110%بگذره! دیگه خودت متوجه میشی که کاره هر کسی عبور از وادیه شریعت نیست. برای همینه که اسلام انقدر به ابتذال کشیده شده چون همه دنبال راه فرار میگردن. چون راهی نیست پس اصل رو تغییر میدن. در این زمینه اگر کسی بتونه برام تاریخچه ی ظهور امری به نام صیغه رو برام شرح بده ممنون میشم!!!!!
3.حقیقت: من تا به حال کسی رو ندیدم که زنده باشه و بتونه برام این مرحله رو شرح بده، شاید من کم جستجو کردم، اما اون چیزی که از نوشته های بقیه متوجه شدم که اکثرا غربی هستن، این مرحله عین شناور شدن در حقیقت وجود خداست. همون قرب الهی خودمون.
حالا اون مراحل و دنیاهای موازی که برای مثال اِک تفسیر میکنه، همه توی فاصله بین شریعت تا حقیقته. یعنی طریقت.
توی صوفیگری اکثرا کاری به شریعت ندارن، برای همین به مرحله آخر نمیرسن یا اگه برسن خیلی سخته براشون. شریعت مثل تمرینیه برای حقیقت.
یه مورد خیلی خاص هست که اکثر کسایی که در این زمینه صحبت میکنن بهش اشاره میکنن. عشق، در واقع عشق به مسیر و مقصد.
اینا همه نظرات شخصی من بود و به هیچ وجه قصد بی احترامی یا بی حرمتی به کسی رو نداشتم. ممکنه تماما اشتباه باشه.
با عرض سلام خدمت شما دوستان گرامی
من با کارلوس و کتابهاش و مرشد پیر دون خوان و دوست صمیمی اش دون خنارو ، از یازده سال پیش آشنا شدم ، اکثر کتابها را در اون زمان خواندم و دوستانی داشتم که ما با هم همراه و همسفر بودیم ، و در مورد مطالب کتابها تبادل نظر می کردیم.
به نظرم کسی که با این مقوله و بینش و آگاهی از جهان هستی آشنا میشه ، بهتره که یک همراه داشته باشه ، چون سفر تنهایی باعث خیلی از مشکلات واسه آدم میشه و سوالاتی که کسی نیست جواب شون رو به آدم بگه با خواندن این کتابها برای آدم به وجود میاد ، وقتی به جواب نشه رسید آدم هزار جور فکر و خیال میکنه برای رسیدن به پاسخ ، پس آدم خیلی درگیر موضوع میشه و ممکنه به برداشتهای اشتباهی برسه که این اشتباهات در روند زندگی شخصی میتونه تاثیرات ناخوشایندی بگذاره ،
در کل ، آدم نباید خودش را با جهانی که از آن آشنایی به قدر کافی نداره درگیر کنه ، وسعت آموزه های دون خوان اونقدر زیاد هست که هر قسمتش نیاز به تامل و بحث داره برای درک مفاهیم مطالب ، مثلا یکی از آموزه های دون خوان متوقف کردن مناظرات درونی و متوقف کردن دنیاست ، البته این توقف سازی یک شبه حاصل نخواهد شد ، آن هم بدون داشتن مرشد و استاد و راهنما ، یعنی کسی که این راه را رفته باشه و به جایگاه دون خوان رسیده باشه و حالا بتونه کمک کنه به ما ، کارلوس که دکتری جامعه شناسی داشت و یازده سال شاگرد حضوری دون خوان بود ، آخرش نتونست دون خوان را تمام و کامل بشناسه ، اون وقت ما با خواندن چند کتاب چقدر می تونیم در این راه موفق عمل کنیم.
اما با سیال بودن میشه از مطالب کتابها استفاده های مفیدی کرد ، خیلی مهم هستش که به موضوعی گیر ندیم و هی نخواهیم اونو یک جوری با دنیای خودمون تطبیق بدیم و با شبیه سازی کردن دنیای خودمون با مطالب کتابها دچار مشکل بشیم ،
تمام مجموعه کتابهای کارلوس در توصیفات و جزئیات خورد و کلانی که داره ، بیان کننده این است که به دانایی برسیم و مرد معرفت و یا مرد خرد و یا مرد دانا بشیم و تمام این فراز و نشیب ها برای رسیدن به همین مقصود است ، هدف کارلوس از نگارش کتابها معرفی مردی که صاحب معرفت بود و به دانایی زندگی میکرد بود ، و با این بیان ره و رسم زندگی آن مرشد پیر را به ما رسانده باشه.
با تشکر ، موفق و پیروز باشید
من دارم کتابای مختلف رو می خونم تا عقیده خودم رو خودم انتخاب کنم . از این دین زوری که جامعه می خواد به من تحمیل کنه بیزارم . اگه یه دوست کتابخون توی کتابناک پیدا بشه که به من کمک کنه خیلی لطف می کنه
ای ول کتاب خوان 5 که معلومه کاستاندا خونه حرفه ای هستی . کاملا حرفت درسته . توی این کتاب داره ناوال رو به یاد میاره . قسمت آخرش هم قوانین کمین و شکار هست که خیلی مهمه .
PDF
5 مگابایت
هدیه عقاب
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک