رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
کن تیکی
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
نویسنده:
مترجم:
رضا منعم
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
✔️ «کن تیکی» سفر پژوهشی است به سرکردگی کاشف و نویسنده نروژی تور هیردال در ۱۹۴۷ است .بر اساس تحقیقات تور هایراه درباره آداب و سنن مردم و ساکنان باستانی آمریکای لاتین، بومیان آمریکای جنوبی به انسان خداگونه ای باور داشتند. آنها معتقد بودند که به رهبری او، مردم شهرها و پرستشگاه های عظیمی در پروی باستانی بنا کرده بودند و درست مانند رومیان دارای تمدن نیرومندی بودند و بر پاره ای از بلندترین کوه های جهان راه های بسیاری ساخته بودند. آنان به ایکناها کشاورزی و ساختن بناها را آموخته بودند.
خورشید مقدس را می پرستیدند و رهبرشان خود را برادر خورشید می نامید. این مردم، سپس در جنگی عظیم از پای درآمدند. ارتش های ستمگر بیگانه، مقاومت دلیرانه آنان را درهم شکستند و برادر صلح جوی خورشید را ناگزیر ساختند تا سرزمین خود را بسوی نقطه امنی ترک گوید. اما او مجددا بازمانده مردمش را گرد آورد و به همراه آنان از راه اقیانوس آرام به سوی باختر گریخت و بدین سان ناپدید شدند و دیگر هرگز کسی آنان را ندید. نام این رهبر باستانی، چنان که خود می گفتند کن تیکی بوده است.
کن تیکی ثور هیردال کاشف و انسان شناس نروژی اعتقاد داشت قبایل پلینیز با کلک از میان دریاها گذر کرده اند و در جزایر امریکای جنوبی و در جزایر اقیانوس آرام ساکن شده اند. از آنجا که همه تئوری او را غیر ممکن می دانستند، ثور تصمیم گرفت روی نظریه خود کار کند. او شش ملوان استخدام کرد و با ساخت کلکی با شش الوار از درخت بالزا راهی سفر شد.

حق اکثیر: امیرکبیر، 1390
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/10/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کن تیکی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
کن تیکی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک