رسته‌ها
بلوغ دولت الکترونیک
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 6 رای
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 6 رای
نویسنده: امید کاشفی - آزاده زمانی‌فر

به دلیل وجود اینترنت، شبکه جهانی وب و پذیرفته شدن دولت الکترونیک در دولت‌ها، امروزه موقعیت خوبی برای بهبود مشارکت شهروندان فراهم شده است که در دهه گذشته به اندازه حال فراهم نبود. این موقعیت عبارت است از استفاده از وب‌گاه‌های دولتی برای ترویج و تسهیل شکل جدیدتر و بهتری از مشارکت شهروندان. بسیاری از طرفداران دولت الکترونیک معتقد هستند که تکامل طبیعی دولت الکترونیک منجر به تولید مردم‌سالاری الکترونیک خواهد شد.
با استفاده از پیشرفت‌های فن‌آوری، دسترس‌پذیر کردن خدمات از طریق کانال‌های مختلف و پاسخگوتر کردن دولت توسط فراهم کردن خدماتی به هم پیوسته، شهروندان به اطلاعات مرتبط با خدمات دسترسی پیدا خواهند کرد. این تحولی است که می‌تواند منجر به دولت‌های کاراتر، راه‌های شفاف‌تر برای تجارت با شاخه‌های مختلفِ دولت، مسیر دوطرفه‌ای از مشارکت و همکاری، مرحله جدیدی از پاسخگو بودن دولت، و سیاست‌های پاسخگوتر و بازتر شود
این کتاب ابتدا به توصیف و بررسی مفهوم بلوغ و مدل‌های بلوغِ دولت الکترونیک به عنوان مراحل توسعهٔ دولت الکترونیک می‌پردازد. پس از آن، دولت الکترونیک جامع و تکامل‌یافته تعریف می‌شود و ویژگی‌ها و چالش‌های آن مطرح می‌گردد. عبارات «بلوغ» و «عدم بلوغ» اغلب برای توصیف وضعیت مرحلهٔ خاصی از فرآیندی پیوسته استفاده می‌شوند. مدل بلوغ مدلی برای بررسی میزان بلوغ فرایندهای سازمان‌ها و مشخص کردن موارد مورد نیاز برای ارتقاء سطح بلوغ فرایندها است. در حالت کلی بلوغ هر فرایندی شامل پنج مرحلهٔ آغاز، تکرار، تعریف، مدیریت و بهینه‌سازی است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
179
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
simin
simin
1395/05/22
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بلوغ دولت الکترونیک

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
بلوغ دولت الکترونیک
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک