رسته‌ها
یادنامه شیخ طوسی - جلد ۳
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 16 رای
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 16 رای
به کوشش: محمد واعظ زاده خراسانی

این کتاب سومین جلد یادنامه شیخ طوسی که شامل همه سخنرانیها و تحقیقات و کاوشهای علمی اعضای کنگره هزاره شیخ طوسی به زبانهای مختلف می باشد که در روزهای پایانی 1348 در مشهد برگزار شده بود. این یادنامه شامل ده بخش است. بخش اول شامل پیامهای مراکز علمی داخل و خارج به کنگره هزاره شیخ طوسی، بخش دوم تحقیقات علمی در خصوص محیط، سرگذشت و شخصیت شیخ طوسی در ده گفتار است. چندین شعر در بخش سوم آمده و بخشهای چهارم تا ششم نیز شامل گفتارها و تحقیقات قرآنی و تفسیری، مباحث فقهی، اصولی، کلامی و فلسفی است. در بخش هفتم، مقالاتی درباره نسخه شناسی بیان شده و در بخش هشتم نیز ده مقاله در مباحث اسلامی و شیعه شناسی آورده شده است. بخش نهم گزارش نامه کنگره، چگونگی تشکیل و برگزاری و اعضای آنست و در بخش دهم نیز شش مقاله به انگلیسی و آلمانی آورده شده. همچنین از ذکر مطالب تکراری درباره زندگی شیخ طوسی (با صلاحدید هیأت بررسی) حذف گردیده و در پایان نیز فهرست اعلام تهیه شده است. این جلد در سال 1354 شمسی به کوشش محمد واعظ زاده خراسانی در انتشارات دانشگاه فردوسی به طبع رسید.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
1041
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/02/20
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی یادنامه شیخ طوسی - جلد ۳

تعداد دیدگاه‌ها:
1
محمد بن حسن طوسی معروف به شیخ طوسی، شیخ‌الطایفه و شیخ، از علمای ایرانی شیعه در قرون چهارم و پنجم هجری قمری بود. او معاصر سلطان محمود غزنوی، حکومت آل بویه، شیخ صدوق، فردوسی، شیخ مفید، ابن‌سینا، ابوریحان بیرونی و سید مرتضی بوده‌است.
به نوشته ابوالقاسم گرجی، طوسی توانست مکتب اجتهادی فقه جعفری را در برابر مکاتب فقهی اهل سنت به استقلال برساند و آن را کامل کند. دستاوردهای علمی وی در علم حدیث، رجال، اصول، فقه، کلام و تفسیر شیعه چنان بود که علمای بعدی از جمله علامه حلی وی را رئیس طایفه شیعه نامیده‌اند.[
یادنامه شیخ طوسی - جلد ۳
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک